FET: 25 miljoen euro voor laadpunten nodig

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het FET heeft aangekondigd binnenkort een aanbevelingsrapport naar minister Kamp van Economische Zaken te sturen.

Klerk vreest een tekort aan laadpunten als meer particulieren een EV gaan kopen. “Zeventig procent van de mensen met een auto heeft geen eigen oprit. Die moeten aan de straat opladen.” Nederland telt op dit moment 55 duizend privé laadpunten en 17 duizend publieke. “Er moeten nog ongeveer 53 duizend laadpunten bijkomen. Aan elke laadpaal zitten twee laadpunten. Dat betekent dus in totaal 26 duizend palen extra”, aldus Klerk in de Nationale Autoshow.

FET is een aantal jaar geleden door het Rijk opgericht als publiek-private samenwerking om de ontwikkelingen rond elektrisch vervoer te bevorderen. Als voorbeelden noemt Klerk een verlaging van de energiebelasting voor laadpalen en betere voorlichting over EV’s door autodealers. Momenteel onderzoekt FET hoe de particuliere markt opengebroken kan worden, vooralsnog worden EV’s vooral zakelijk ingezet.

FET: 25 miljoen euro voor laadpunten nodig | Fleet&Mobility

FET: 25 miljoen euro voor laadpunten nodig

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het FET heeft aangekondigd binnenkort een aanbevelingsrapport naar minister Kamp van Economische Zaken te sturen.

Klerk vreest een tekort aan laadpunten als meer particulieren een EV gaan kopen. “Zeventig procent van de mensen met een auto heeft geen eigen oprit. Die moeten aan de straat opladen.” Nederland telt op dit moment 55 duizend privé laadpunten en 17 duizend publieke. “Er moeten nog ongeveer 53 duizend laadpunten bijkomen. Aan elke laadpaal zitten twee laadpunten. Dat betekent dus in totaal 26 duizend palen extra”, aldus Klerk in de Nationale Autoshow.

FET is een aantal jaar geleden door het Rijk opgericht als publiek-private samenwerking om de ontwikkelingen rond elektrisch vervoer te bevorderen. Als voorbeelden noemt Klerk een verlaging van de energiebelasting voor laadpalen en betere voorlichting over EV’s door autodealers. Momenteel onderzoekt FET hoe de particuliere markt opengebroken kan worden, vooralsnog worden EV’s vooral zakelijk ingezet.