Auto en fiscus

Laatste update:

Trajectcontrole A2 goed voor 31% van alle snelheidsboetes

Van de geïnde snelheidsboetes in 2014 was 31 procent afkomstig van de trajectcontrole op de A2 bij de punten Vinkeveen, Baambrugge en Breukelen. Het gaat om een bedrag van 48 miljoen euro op dat traject alleen al. Dat meldt de Volkskrant op basis van cijfers van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB).

De controle is drie jaar geleden ingevoerd en vorig jaar werden 989 duizend automobilisten beboet voor te hard rijden.

Er komen veel klachten binnen bij de ANWB omdat tussen Maarssen en Vinkeveen het na zeven uur ‘s avonds is toegestaan om 130 km/u te rijden in plaats van 100. Na zeven kilometer is het vanaf de afslag Vinkeveen tot de ring Amsterdam weer maximaal 100 in beide richtingen.

Rijkswaterstaat zegt tegen de krant niet te weten hoe het komt dat ondanks de waarschuwingen zo veel automobilisten te hard rijden op de A2. “Je kunt borden plaatsen tot je een ons weegt, als mensen daar lak aan hebben heeft het geen zin.”

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Trajectcontrole A2 goed voor 31% van alle snelheidsboetes | Fleet&Mobility

Trajectcontrole A2 goed voor 31% van alle snelheidsboetes

Redactie Redactie
• Laatste update:

De controle is drie jaar geleden ingevoerd en vorig jaar werden 989 duizend automobilisten beboet voor te hard rijden.

Er komen veel klachten binnen bij de ANWB omdat tussen Maarssen en Vinkeveen het na zeven uur ‘s avonds is toegestaan om 130 km/u te rijden in plaats van 100. Na zeven kilometer is het vanaf de afslag Vinkeveen tot de ring Amsterdam weer maximaal 100 in beide richtingen.

Rijkswaterstaat zegt tegen de krant niet te weten hoe het komt dat ondanks de waarschuwingen zo veel automobilisten te hard rijden op de A2. “Je kunt borden plaatsen tot je een ons weegt, als mensen daar lak aan hebben heeft het geen zin.”