Grijs beheer

Grijs Nieuws | Accent op connectiviteit bij de Sprinter

Begin juni worden de eerste exemplaren van de nieuwe Mercedes Sprinter geleverd, tot de nok toe volgestouwd met de modernste systemen op het gebied van rijcomfort en veiligheid. Denk daarbij aan een zeventraps automaat (in Nederland op sommige uitvoeringen standaard) of de adaptieve cruise control Distronic. Ook is er een actieve rijstrookassistent, die een trilling in het stuur geeft als de bestuurder onbedoeld over de witte lijn gaat.

Deze pleegt vervolgens een lichte remingreep als er niet wordt gereageerd zodat de auto vanzelf de goede kant opgaat. Los daarvan zijn er bijvoorbeeld parkingpakketten, al dan niet met 360° camera voor een helikopterview, parkeersensoren, een achteruitrijcamera en wegrijhulp die ingrijpt als je een parkeervak wilt verlaten, terwijl er verkeer aankomt.

Maar de fabrikant legt misschien nog meer nadruk op de Mercedes Pro Connect communicatie- en managementsystemen. Dit omvat een achttal pakketten die op abonneebasis worden aangeboden (tot 1 januari gratis). Afhankelijk van het pakket behelst dit assistentie bij het plannen van onderhoud, het opstellen van een ritplanning, informatie over de voertuiglocatie, live navigatie met behulp van een kleuren-aanraakscherm en/of stemassistentie en rijstijlanalyse. Daarnaast kunnen bestuurder en planning direct met elkaar communiceren en kunnen ritten worden doorgegeven of gewijzigd zonder dat er een telefoon aan te pas komt. Op een hoger niveau kan de vlootbeheerder alle informatie van elke Sprinter in één blik overzien, tot op het niveau van resterende tankinhoud, remmenslijtage en voltooide ritten. Helaas is Mercedes Pro niet meer zonder met Fleet

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Grijs Nieuws | Accent op connectiviteit bij de Sprinter | Fleet&Mobility
Grijs beheer

Grijs Nieuws | Accent op connectiviteit bij de Sprinter

Begin juni worden de eerste exemplaren van de nieuwe Mercedes Sprinter geleverd, tot de nok toe volgestouwd met de modernste systemen op het gebied van rijcomfort en veiligheid. Denk daarbij aan een zeventraps automaat (in Nederland op sommige uitvoeringen standaard) of de adaptieve cruise control Distronic. Ook is er een actieve rijstrookassistent, die een trilling in het stuur geeft als de bestuurder onbedoeld over de witte lijn gaat.

Deze pleegt vervolgens een lichte remingreep als er niet wordt gereageerd zodat de auto vanzelf de goede kant opgaat. Los daarvan zijn er bijvoorbeeld parkingpakketten, al dan niet met 360° camera voor een helikopterview, parkeersensoren, een achteruitrijcamera en wegrijhulp die ingrijpt als je een parkeervak wilt verlaten, terwijl er verkeer aankomt.

Maar de fabrikant legt misschien nog meer nadruk op de Mercedes Pro Connect communicatie- en managementsystemen. Dit omvat een achttal pakketten die op abonneebasis worden aangeboden (tot 1 januari gratis). Afhankelijk van het pakket behelst dit assistentie bij het plannen van onderhoud, het opstellen van een ritplanning, informatie over de voertuiglocatie, live navigatie met behulp van een kleuren-aanraakscherm en/of stemassistentie en rijstijlanalyse. Daarnaast kunnen bestuurder en planning direct met elkaar communiceren en kunnen ritten worden doorgegeven of gewijzigd zonder dat er een telefoon aan te pas komt. Op een hoger niveau kan de vlootbeheerder alle informatie van elke Sprinter in één blik overzien, tot op het niveau van resterende tankinhoud, remmenslijtage en voltooide ritten. Helaas is Mercedes Pro niet meer zonder met Fleet

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie