Effectief autodelen

Thema Mobiliteitsconcepten | Juuve

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Efficiënter autogebruik kan veel geld en ergernis schelen, zeker met een goed OV-netwerk en een deelauto in de buurt. Dat is de filosofie van het Rotterdamse Juuve, voorheen bekend als Hoppa Carsharing (die naam bleek al in gebruik door een Brits mobiliteitsbedrijf).

“Wij helpen bedrijven hun wagenpark efficiënter in te zetten”, zegt medeoprichter en ceo Niki Sie. Juuve rust leaseauto’s uit met techniek om openen en starten met de eigen app mogelijk te maken. Via de app wordt de auto aan het platform gekoppeld en komt de factuur op het juiste bureau terecht. “Veel leasecontracten staan verhuur niet zomaar toe”, zegt Sie. “In zulke gevallen schakelen wij met onze leasepartners en zorgen wij dat er een auto komt.” Het leasecontract staat op naam van het bedrijf; Juuve levert het platform en de nodige techniek. “Wij adviseren onze klanten bij het vaststellen van een goed tarief”, zegt Sie, “maar bedrijven zijn vrij om dat zelf te bepalen.” Ook adviseert en begeleidt Juuve in de uitrol en de communicatie.

Sinds oktober loopt in het Haagse Beatrixkwartier een pilot: de Green Business Club Beatrixkwartier leaset vier auto’s die beschikbaar zijn voor vijf bedrijven in de omgeving, waaronder PostNL en Nationale Nederlanden. Eerder stelde de eigenaar van het Rotterdamse Groothandelsgebouw een auto aan de huurders ter beschikking via Juuve. “Die auto levert momenteel geld op”, zegt Sie. “Dat was eigenlijk niet de bedoeling: wij bieden een besparingsmodel voor het bedrijf dat een auto deelt.” 

Thema Mobiliteitsconcepten | Juuve | Fleet&Mobility
Effectief autodelen

Thema Mobiliteitsconcepten | Juuve

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Efficiënter autogebruik kan veel geld en ergernis schelen, zeker met een goed OV-netwerk en een deelauto in de buurt. Dat is de filosofie van het Rotterdamse Juuve, voorheen bekend als Hoppa Carsharing (die naam bleek al in gebruik door een Brits mobiliteitsbedrijf).

“Wij helpen bedrijven hun wagenpark efficiënter in te zetten”, zegt medeoprichter en ceo Niki Sie. Juuve rust leaseauto’s uit met techniek om openen en starten met de eigen app mogelijk te maken. Via de app wordt de auto aan het platform gekoppeld en komt de factuur op het juiste bureau terecht. “Veel leasecontracten staan verhuur niet zomaar toe”, zegt Sie. “In zulke gevallen schakelen wij met onze leasepartners en zorgen wij dat er een auto komt.” Het leasecontract staat op naam van het bedrijf; Juuve levert het platform en de nodige techniek. “Wij adviseren onze klanten bij het vaststellen van een goed tarief”, zegt Sie, “maar bedrijven zijn vrij om dat zelf te bepalen.” Ook adviseert en begeleidt Juuve in de uitrol en de communicatie.

Sinds oktober loopt in het Haagse Beatrixkwartier een pilot: de Green Business Club Beatrixkwartier leaset vier auto’s die beschikbaar zijn voor vijf bedrijven in de omgeving, waaronder PostNL en Nationale Nederlanden. Eerder stelde de eigenaar van het Rotterdamse Groothandelsgebouw een auto aan de huurders ter beschikking via Juuve. “Die auto levert momenteel geld op”, zegt Sie. “Dat was eigenlijk niet de bedoeling: wij bieden een besparingsmodel voor het bedrijf dat een auto deelt.”