Grootste plannen bij de Britten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Er is hier dus geen sprake van een Brexit of een kleinere rol op de EU-markt. Integendeel; Opel wil het aandeel op de Europese bedrijfswagenmarkt met 25 procent uitbreiden – met de kanttekening dat het in Nederland al zeer sterk presteert, waardoor de groei in ons land bescheidener zal zijn – .

Ook op financieel gebied wil Opel onder de vlag van PSA grote stappen gaan maken. Nu al plukt het vruchten van de stroomlijning van het bedrijf en een fikse beperking van het grote aantal platforms en motoren. Dit laatste is een erfenis van General Motors. In 2020 mikt Opel op een winstmarge van 2 procent en in de jaren daarna moet dit 6 procent of meer worden.

Het centrum voor R&D in Rüsselsheim blijft bestaan en moet voor een solide Duitse noot zorgen bij de ontwikkeling van lichte bedrijfswagens voor de PSA-groep. Daar worden onder andere de stoelen en handgeschakelde versnellingsbakken ontworpen. Verder werkt Rüsselsheim aan de ontwikkeling van brandstofceltechniek voor waterstofauto’s. Belangrijk, want Opel wil in 2020 de eerste elektrische bestellers gaan leveren en in 2014 moet het complete LCV-gamma met elektrische aandrijving beschikbaar zijn.

Grootste plannen bij de Britten | Fleet&Mobility

Grootste plannen bij de Britten

Redactie Redactie
• Laatste update:

Er is hier dus geen sprake van een Brexit of een kleinere rol op de EU-markt. Integendeel; Opel wil het aandeel op de Europese bedrijfswagenmarkt met 25 procent uitbreiden – met de kanttekening dat het in Nederland al zeer sterk presteert, waardoor de groei in ons land bescheidener zal zijn – .

Ook op financieel gebied wil Opel onder de vlag van PSA grote stappen gaan maken. Nu al plukt het vruchten van de stroomlijning van het bedrijf en een fikse beperking van het grote aantal platforms en motoren. Dit laatste is een erfenis van General Motors. In 2020 mikt Opel op een winstmarge van 2 procent en in de jaren daarna moet dit 6 procent of meer worden.

Het centrum voor R&D in Rüsselsheim blijft bestaan en moet voor een solide Duitse noot zorgen bij de ontwikkeling van lichte bedrijfswagens voor de PSA-groep. Daar worden onder andere de stoelen en handgeschakelde versnellingsbakken ontworpen. Verder werkt Rüsselsheim aan de ontwikkeling van brandstofceltechniek voor waterstofauto’s. Belangrijk, want Opel wil in 2020 de eerste elektrische bestellers gaan leveren en in 2014 moet het complete LCV-gamma met elektrische aandrijving beschikbaar zijn.