Grijs Nieuws | Transit PHEV: elektrisch als het moet

Redactie Redactie
• Laatste update:

Een dertiental bedrijven en organisaties nam in totaal twintig exemplaren in gebruik om te zien hoe de besteller zich in een stedelijke omgeving houdt. Opvallend is dat de auto met geo-fencing werkt. Dit op gps-gebaseerde systeem schakelt de verbrandingsmotor uit zodra het voertuig een milieuzone binnenrijdt – en andersom. Binnenkort wordt deze proef uitgebreid naar Valencia, waar Ford een grote fabriek heeft staan.

De Transit PHEV heeft een 1,0-liter driecilinder Ecoboost benzinemotor die uitsluitend bedoeld is om stroom op te wekken voor de accu’s. Hij fungeert dus louter als range extender. Zuiver elektrisch rijdend heeft de Transit PHEV een actieradius van tenminste 50 kilometer. Zolang de capaciteit van de beschikbare accu’s nog beperkt is, vormt Fords systeem een interessante optie voor bedrijven met voertuigen die veel kilometers afleggen, maar in stedelijke centra – en dan met name in milieuzones – toch emissievrij willen rijden. Over de prijs heeft Ford nog niets bekend gemaakt. Omdat het accupakket klein is, zal die prijs waarschijnlijk vriendelijker zijn dan van een volledig elektrisch aangedreven bestelauto. De serieproductie van de Transit PHEV is voor medio 2019 gepland.

Grijs Nieuws | Transit PHEV: elektrisch als het moet | Fleet&Mobility

Grijs Nieuws | Transit PHEV: elektrisch als het moet

Redactie Redactie
• Laatste update:

Een dertiental bedrijven en organisaties nam in totaal twintig exemplaren in gebruik om te zien hoe de besteller zich in een stedelijke omgeving houdt. Opvallend is dat de auto met geo-fencing werkt. Dit op gps-gebaseerde systeem schakelt de verbrandingsmotor uit zodra het voertuig een milieuzone binnenrijdt – en andersom. Binnenkort wordt deze proef uitgebreid naar Valencia, waar Ford een grote fabriek heeft staan.

De Transit PHEV heeft een 1,0-liter driecilinder Ecoboost benzinemotor die uitsluitend bedoeld is om stroom op te wekken voor de accu’s. Hij fungeert dus louter als range extender. Zuiver elektrisch rijdend heeft de Transit PHEV een actieradius van tenminste 50 kilometer. Zolang de capaciteit van de beschikbare accu’s nog beperkt is, vormt Fords systeem een interessante optie voor bedrijven met voertuigen die veel kilometers afleggen, maar in stedelijke centra – en dan met name in milieuzones – toch emissievrij willen rijden. Over de prijs heeft Ford nog niets bekend gemaakt. Omdat het accupakket klein is, zal die prijs waarschijnlijk vriendelijker zijn dan van een volledig elektrisch aangedreven bestelauto. De serieproductie van de Transit PHEV is voor medio 2019 gepland.