Grijs Nieuws | MAN TGE onder stroom

Redactie Redactie
• Laatste update:

De fabrikant hangt er een actieradius aan van 160 km, gemeten volgens de NEDC-norm. In het dagelijks gebruik komt dat neer op circa 125 km, genoeg voor het leeuwendeel van alle stedelijke distributieritten. De eTGE krijgt een 110 kW sterke elektromotor met een koppel van 290 Nm dat bij elk toerental beschikbaar is. De maximumsnelheid ligt op circa 90 km/u, voldoende om mee te komen in het snelverkeer rond de grotere steden. Opladen tot 80 procent van de accucapaciteit met een 40 kW-aansluiting duurt maar 45 minuten. Bij een wallbox neemt volledig opladen tot 5,5 uur in beslag en aan een regulier stopcontact is dit 9 uur. MAN heeft het accupakket onder laadvloer weggewerkt waarbij het laadvolume nagenoeg ongewijzigd is gebleven. Omdat er een sinds enige tijd een EU-regeling is die het besturen van elektrisch aangedreven voertuigen tot 4,25 ton met rijbewijs B toelaat, is ook het laadvermogen niet aangetast.

MAN wil de eTGE gaan leveren in de vorm van een gesloten bestelwagen met normale wielbasis en hoog dak. De exacte specificaties volgen nog. Voor Duitsland geeft de fabrikant een richtprijs van net geen 70 duizend euro. Voor ons land is de prijs nog niet vastgesteld. De eTGE is identiek aan de eCrafter die Volkswagen eind 2019 zal leveren.

Grijs Nieuws | MAN TGE onder stroom | Fleet&Mobility

Grijs Nieuws | MAN TGE onder stroom

Redactie Redactie
• Laatste update:

De fabrikant hangt er een actieradius aan van 160 km, gemeten volgens de NEDC-norm. In het dagelijks gebruik komt dat neer op circa 125 km, genoeg voor het leeuwendeel van alle stedelijke distributieritten. De eTGE krijgt een 110 kW sterke elektromotor met een koppel van 290 Nm dat bij elk toerental beschikbaar is. De maximumsnelheid ligt op circa 90 km/u, voldoende om mee te komen in het snelverkeer rond de grotere steden. Opladen tot 80 procent van de accucapaciteit met een 40 kW-aansluiting duurt maar 45 minuten. Bij een wallbox neemt volledig opladen tot 5,5 uur in beslag en aan een regulier stopcontact is dit 9 uur. MAN heeft het accupakket onder laadvloer weggewerkt waarbij het laadvolume nagenoeg ongewijzigd is gebleven. Omdat er een sinds enige tijd een EU-regeling is die het besturen van elektrisch aangedreven voertuigen tot 4,25 ton met rijbewijs B toelaat, is ook het laadvermogen niet aangetast.

MAN wil de eTGE gaan leveren in de vorm van een gesloten bestelwagen met normale wielbasis en hoog dak. De exacte specificaties volgen nog. Voor Duitsland geeft de fabrikant een richtprijs van net geen 70 duizend euro. Voor ons land is de prijs nog niet vastgesteld. De eTGE is identiek aan de eCrafter die Volkswagen eind 2019 zal leveren.