Personenauto's

Laatste update:

Autonieuws | Peugeot 508

Natuurlijk gaat het bij een nieuwe (of ‘vernieuwde’) auto ook om het uiterlijk en de prestaties op de weg, maar de wagenparkbeheerder kijkt vooral naar de kosten. In deze rubriek komen we deze rekenaars tegemoet. We presenteren een selectie van toppers of recent aan de keuzelijst toegevoegde leaseauto’s uit verschillende segmenten, tonen wat ze kosten, of de fabrikanten hun verbruiksbeloften nakomen en laten elke editie een andere expert een toelichting geven. Ditmaal is Marijn Steenbergen, eigenaar van Fleets, in de pen geklommen.

PRIJSCATEGORIE > € 32.500
Peugeot 508

CONSUMENTENPRIJS € 41.200
KOSTEN RIJKLAARMAKEN € 940,00
LEASEPRIJS 48 MND/30.000 KM € 746 PER MAAND
PRIVÉLEASEPRIJS 48 MND/10.000 KM € 599 PER MAAND

RIJDEN
CO2-UITSTOOT VOLGENS FABRIKANT GR/KM: 123 /
GEMIDDELD VERBRUIK VOLGENS FABRIKANT (L/100 KM): 5,4
CO2-UITSTOOT WERKELIJK GR/KM: 166 /
GEMIDDELD VERBRUIK WERKELIJK (L/100 KM): 7,21

VARIABELE KOSTEN
RESTWAARDE(HANDEL) 36% / BIJTELLINGSCATEGORIE (2016) 22%  /
AFSCHRIJVING (PER MND) € 418 / RENTE (PER MND) € 58 /
MRB (PER MND) € 60 / VERZEKERING (PER MND) € 80 /
RO (PER MND) € 68 / BANDEN (PER MND) € 62

De expert

p30 autonieuws marijn steenbergen“De nieuwe Peugeot 508 heeft na zijn introductie in Genève, in maart 2018, al heel wat prijzen gewonnen. Peugeot voert zijn huisstijl verder door en wil met de nieuwe 508 naar het premium segment. Dat wordt nu bepaald door de Duitse merken en Volvo. Zakelijk gezien is dit segment maar een klein onderdeel van het totale volume, dus alles zal moeten kloppen om hier te slagen. De 508 gaat het niet gemakkelijk krijgen: de leasemaatschappijen zullen de restwaarde concurrerend inschatten. Van belang is of de auto in het straatbeeld terug gaat komen, zodat hij op het netvlies staat bij mensen die in deze prijsklasse willen leasen.”

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie
Autonieuws | Peugeot 508 | Fleet&Mobility
Personenauto's

Laatste update:

Autonieuws | Peugeot 508

Natuurlijk gaat het bij een nieuwe (of ‘vernieuwde’) auto ook om het uiterlijk en de prestaties op de weg, maar de wagenparkbeheerder kijkt vooral naar de kosten. In deze rubriek komen we deze rekenaars tegemoet. We presenteren een selectie van toppers of recent aan de keuzelijst toegevoegde leaseauto’s uit verschillende segmenten, tonen wat ze kosten, of de fabrikanten hun verbruiksbeloften nakomen en laten elke editie een andere expert een toelichting geven. Ditmaal is Marijn Steenbergen, eigenaar van Fleets, in de pen geklommen.

PRIJSCATEGORIE > € 32.500
Peugeot 508

CONSUMENTENPRIJS € 41.200
KOSTEN RIJKLAARMAKEN € 940,00
LEASEPRIJS 48 MND/30.000 KM € 746 PER MAAND
PRIVÉLEASEPRIJS 48 MND/10.000 KM € 599 PER MAAND

RIJDEN
CO2-UITSTOOT VOLGENS FABRIKANT GR/KM: 123 /
GEMIDDELD VERBRUIK VOLGENS FABRIKANT (L/100 KM): 5,4
CO2-UITSTOOT WERKELIJK GR/KM: 166 /
GEMIDDELD VERBRUIK WERKELIJK (L/100 KM): 7,21

VARIABELE KOSTEN
RESTWAARDE(HANDEL) 36% / BIJTELLINGSCATEGORIE (2016) 22%  /
AFSCHRIJVING (PER MND) € 418 / RENTE (PER MND) € 58 /
MRB (PER MND) € 60 / VERZEKERING (PER MND) € 80 /
RO (PER MND) € 68 / BANDEN (PER MND) € 62

De expert

p30 autonieuws marijn steenbergen“De nieuwe Peugeot 508 heeft na zijn introductie in Genève, in maart 2018, al heel wat prijzen gewonnen. Peugeot voert zijn huisstijl verder door en wil met de nieuwe 508 naar het premium segment. Dat wordt nu bepaald door de Duitse merken en Volvo. Zakelijk gezien is dit segment maar een klein onderdeel van het totale volume, dus alles zal moeten kloppen om hier te slagen. De 508 gaat het niet gemakkelijk krijgen: de leasemaatschappijen zullen de restwaarde concurrerend inschatten. Van belang is of de auto in het straatbeeld terug gaat komen, zodat hij op het netvlies staat bij mensen die in deze prijsklasse willen leasen.”

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

Redactie