VZR-awards: Persoonlijk contact belangrijker

WagenPlan en Athlon winnende leasemaatschappijen volgens wagenparkbeheerders bij Beste Leasemaatschappij 2022 Awards van VZR.

VZR heeft de awards voor Beste Leasemaatschappij 2022 uitgereikt. In de categorie wagenparkbeheerders is Athlon winnaar bij de grote leasemaatschappijen, WagenPlan wint in de categorie middelgrote en kleine leasemaatschappijen.

Podium winnaars Middelgrote en kleine leasemaatschappijen

WagenPlan scoort een rapportcijfer 9,0. Het hoogste cijfer krijgt deze leasemaatschappij voor het deelaspect organisatie met een 9,3. Onder dit aspect vallen deskundigheid, klantvriendelijkheid van de medewerkers en kwaliteit van advisering.

ProMobility claimt de tweede plaats in deze categorie met het cijfer 8,7. Dit is het eerste jaar dat de leasemaatschappij deelneemt aan de verkiezing en ze scoort op de verschillende deelaspecten niet lager dan een 8,5. Er is zelfs een uitschieter naar een 9,4 voor het deelaspect organisatie.

MHC Mobility neemt de derde positie voor zijn rekening en krijgt als rapportcijfer een 8,2. Ook deze leasemaatschappij is een nieuwkomer in het onderzoek. Het hoogste cijfer krijgt dit bedrijf voor het deelaspect organisatie met een 8,8.

Podium winnaars Grote leasemaatschappijen

Bij de grote leasemaatschappijen scoort Athlon een 8,5, Alphabet een 8,3 en ALD Automotive een 7,9. Athlon heeft zich sterk verbeterd afgelopen jaar, voor communicatie krijgen zijn een 8,9. De deskundigheid en klantvriendelijkheid van medewerkers wordt zelfs met een 9 beoordeeld.
Alphabet ziet haar tweede plaats bevestigd door een 8,4 voor offertetrajecten en prijs-kwaliteitverhouding. De derde plek van ALD Automotive kenmerkt zich door een 8,5 voor de deskundigheid van medewerkers en de kwaliteit van het advies.

Correct en vriendelijk

Leasemaatschappijen ontvangen van de wagenparkbeheerders het gemiddelde rapportcijfer 8,5. Een mooie waardering van de wagenparkbeheerders van alle leasemaatschappijen.

Het deelaspect Organisatie wordt het beste beoordeeld, gemiddeld krijgen de leasemaatschappijen hier een 8,7. Het onderwerp klantvriendelijkheid van de medewerkers wordt zelfs met een waardering van 9,1 beoordeeld en het onderwerp correctheid van medewerkers met een 9.

Wat kan er verbeterd worden

Van alle deelaspecten scoort het deelaspect Dienstverlening met een 8,2 het laagste cijfer. Het schouwen van auto’s bij inlevering wordt hierbij het laagst beoordeeld met een cijfer van 7,8. Er zijn überhaupt maar twee rapportcijfers onder de 8 gegeven. Het tweede cijfer is te vinden onder deelaspect Financieel. Met een beoordeling van een 7,8 op de prijs- en tariefstelling valt daar nog een verbetering te realiseren ten opzichte van vorig jaar. Toen was de beoordeling een 8,6.

Kwaliteit van service het belangrijkst

De voornaamste reden om te kiezen voor een leasemaatschappij is de kwaliteit van de service. Maar liefst 40 procent van de wagenparkbeheerders vindt dit het belangrijkste aspect. Persoonlijk contact met de medewerkers is met 34 procent, ten opzichte van 26 procent in 2020, ook belangrijker geworden.

VZR-awards: Persoonlijk contact belangrijker | Fleet&Mobility

VZR-awards: Persoonlijk contact belangrijker

WagenPlan en Athlon winnende leasemaatschappijen volgens wagenparkbeheerders bij Beste Leasemaatschappij 2022 Awards van VZR.

VZR heeft de awards voor Beste Leasemaatschappij 2022 uitgereikt. In de categorie wagenparkbeheerders is Athlon winnaar bij de grote leasemaatschappijen, WagenPlan wint in de categorie middelgrote en kleine leasemaatschappijen.

Podium winnaars Middelgrote en kleine leasemaatschappijen

WagenPlan scoort een rapportcijfer 9,0. Het hoogste cijfer krijgt deze leasemaatschappij voor het deelaspect organisatie met een 9,3. Onder dit aspect vallen deskundigheid, klantvriendelijkheid van de medewerkers en kwaliteit van advisering.

ProMobility claimt de tweede plaats in deze categorie met het cijfer 8,7. Dit is het eerste jaar dat de leasemaatschappij deelneemt aan de verkiezing en ze scoort op de verschillende deelaspecten niet lager dan een 8,5. Er is zelfs een uitschieter naar een 9,4 voor het deelaspect organisatie.

MHC Mobility neemt de derde positie voor zijn rekening en krijgt als rapportcijfer een 8,2. Ook deze leasemaatschappij is een nieuwkomer in het onderzoek. Het hoogste cijfer krijgt dit bedrijf voor het deelaspect organisatie met een 8,8.

Podium winnaars Grote leasemaatschappijen

Bij de grote leasemaatschappijen scoort Athlon een 8,5, Alphabet een 8,3 en ALD Automotive een 7,9. Athlon heeft zich sterk verbeterd afgelopen jaar, voor communicatie krijgen zijn een 8,9. De deskundigheid en klantvriendelijkheid van medewerkers wordt zelfs met een 9 beoordeeld.
Alphabet ziet haar tweede plaats bevestigd door een 8,4 voor offertetrajecten en prijs-kwaliteitverhouding. De derde plek van ALD Automotive kenmerkt zich door een 8,5 voor de deskundigheid van medewerkers en de kwaliteit van het advies.

Correct en vriendelijk

Leasemaatschappijen ontvangen van de wagenparkbeheerders het gemiddelde rapportcijfer 8,5. Een mooie waardering van de wagenparkbeheerders van alle leasemaatschappijen.

Het deelaspect Organisatie wordt het beste beoordeeld, gemiddeld krijgen de leasemaatschappijen hier een 8,7. Het onderwerp klantvriendelijkheid van de medewerkers wordt zelfs met een waardering van 9,1 beoordeeld en het onderwerp correctheid van medewerkers met een 9.

Wat kan er verbeterd worden

Van alle deelaspecten scoort het deelaspect Dienstverlening met een 8,2 het laagste cijfer. Het schouwen van auto’s bij inlevering wordt hierbij het laagst beoordeeld met een cijfer van 7,8. Er zijn überhaupt maar twee rapportcijfers onder de 8 gegeven. Het tweede cijfer is te vinden onder deelaspect Financieel. Met een beoordeling van een 7,8 op de prijs- en tariefstelling valt daar nog een verbetering te realiseren ten opzichte van vorig jaar. Toen was de beoordeling een 8,6.

Kwaliteit van service het belangrijkst

De voornaamste reden om te kiezen voor een leasemaatschappij is de kwaliteit van de service. Maar liefst 40 procent van de wagenparkbeheerders vindt dit het belangrijkste aspect. Persoonlijk contact met de medewerkers is met 34 procent, ten opzichte van 26 procent in 2020, ook belangrijker geworden.