Inkoopmanagement

Laatste update:

Over fleet | Lichter en minder inrichten

Erik Wijbenga, countrymanager Netherlands, Dragintra Fleet Services. (Foto: Robin Britstra Fotografie)

Fleet- en mobiliteitsmanagement is een vak waar de actualiteit van vandaag relevant is voor de keuzes van morgen. Wij werken daarom samen met kennispartners op specifieke vakgebieden. Zo kunnen wij u als klant ondersteunen met de beste oplossingen die de markt biedt. 

Als het om het inrichten van bedrijfswagens gaat zijn wij geen expert. Dat hoeft ook niet, hiervoor zijn er verschillende specialisten in de markt waar wij als fleetmanagement-bedrijf graag mee samenwerken voor een optimaal resultaat, waarbij het inrichten van bedrijfswagens gaat om het maken van keuzes managen wij het proces voor onze klant.

Waar de discussie bij inrichting vroeger ging om een lat-om-lat, vloer en kast gaan de ontwikkelingen van het gebruik van materialen snel. Bij inbouw wordt tegenwoordig juist gewerkt met lichte materialen waaraan hoge eisen worden gesteld. Deze materialen moeten niet alleen duurzaam en stevig zijn, ze moeten ook brandvertragend werken.

Ergonomie, veiligheid, kostenbesparing en duurzaamheid zijn belangrijke pijlers bij de inrichting van een bedrijfswagen. Wij zien dat vooral grote bedrijven hierover nadenken en stappen in maken. Dan wordt er nagedacht over het gebruik; wat nemen onze monteurs mee en hoe vaak hebben zij deze materialen nodig? Hoe zorg je er voor dat de servicebussen zodanig worden ingericht dat een monteur nooit misgrijpt, minder tijd kwijt is aan het zoeken naar onderdelen en vele onvoorziene ritten naar de bouwmarkt kunnen worden voorkomen, zonder dat hij te veel mee heeft waardoor de bus te zwaar wordt? Hierdoor rijden de auto’s zuiniger en slijten remschijven bijvoorbeeld minder snel.

Het inbouwen van inrichting blijft maatwerk, want hoewel het lijkt of het inrichten van een bedrijfswagen alleen een paar kasten plaatsen is, is iedere auto anders en heeft iedere klant andere wensen. De grootste ontwikkelingen die wij voor de komende jaren verwachten is de elektrifisering van het wagenpark. Welke inbouwoplossingen komen daarbij kijken en hoe bouw je deze zo licht mogelijk in? Dat zijn belangrijke vragen waar we nu antwoorden op formuleren. Zo doen we er alles aan om te voorkomen dat het rijbereik van een elektrische wagen door een te zwaar interieur omlaag gaat.

Over fleet | Lichter en minder inrichten | Fleet&Mobility

Over fleet | Lichter en minder inrichten

Erik Wijbenga Erik Wijbenga
• Laatste update:
Erik Wijbenga, countrymanager Netherlands, Dragintra Fleet Services. (Foto: Robin Britstra Fotografie)

Als het om het inrichten van bedrijfswagens gaat zijn wij geen expert. Dat hoeft ook niet, hiervoor zijn er verschillende specialisten in de markt waar wij als fleetmanagement-bedrijf graag mee samenwerken voor een optimaal resultaat, waarbij het inrichten van bedrijfswagens gaat om het maken van keuzes managen wij het proces voor onze klant.

Waar de discussie bij inrichting vroeger ging om een lat-om-lat, vloer en kast gaan de ontwikkelingen van het gebruik van materialen snel. Bij inbouw wordt tegenwoordig juist gewerkt met lichte materialen waaraan hoge eisen worden gesteld. Deze materialen moeten niet alleen duurzaam en stevig zijn, ze moeten ook brandvertragend werken.

Ergonomie, veiligheid, kostenbesparing en duurzaamheid zijn belangrijke pijlers bij de inrichting van een bedrijfswagen. Wij zien dat vooral grote bedrijven hierover nadenken en stappen in maken. Dan wordt er nagedacht over het gebruik; wat nemen onze monteurs mee en hoe vaak hebben zij deze materialen nodig? Hoe zorg je er voor dat de servicebussen zodanig worden ingericht dat een monteur nooit misgrijpt, minder tijd kwijt is aan het zoeken naar onderdelen en vele onvoorziene ritten naar de bouwmarkt kunnen worden voorkomen, zonder dat hij te veel mee heeft waardoor de bus te zwaar wordt? Hierdoor rijden de auto’s zuiniger en slijten remschijven bijvoorbeeld minder snel.

Het inbouwen van inrichting blijft maatwerk, want hoewel het lijkt of het inrichten van een bedrijfswagen alleen een paar kasten plaatsen is, is iedere auto anders en heeft iedere klant andere wensen. De grootste ontwikkelingen die wij voor de komende jaren verwachten is de elektrifisering van het wagenpark. Welke inbouwoplossingen komen daarbij kijken en hoe bouw je deze zo licht mogelijk in? Dat zijn belangrijke vragen waar we nu antwoorden op formuleren. Zo doen we er alles aan om te voorkomen dat het rijbereik van een elektrische wagen door een te zwaar interieur omlaag gaat.