Personenauto's

Leasetopper | Lexus CT 200H Hybrid

Natuurlijk gaat het bij een nieuwe (of ‘vernieuwde’) auto ook om het uiterlijk en de prestaties op de weg, maar de wagenparkbeheerder kijkt vooral naar de kosten. In deze rubriek komen we deze rekenaars tegemoet. We presenteren een selectie van toppers of recent aan de keuzelijst toegevoegde leaseauto’s uit verschillende segmenten, tonen wat ze kosten, of de fabrikanten hun verbruiksbeloften nakomen en laten elke editie een andere expert een toelichting geven. Ditmaal is dat Maarten Bisschop, eigenaar/oprichter van Fleet Resource. 

PRIJSCATEGORIE < € 32.500

CONSUMENTENPRIJS € 27.955 
KOSTEN RIJKLAARMAKEN: € 1.190
LEASEPRIJS (48 MND/30.000 KM): € 550 PER MAAND
PRIVÉLEASEPRIJS (48 MND/10.000 KM): € 449 PER MAAND

RIJDEN:
VOLGENS FABRIKANT*: CO2-UITSTOOT GR/KM: 82 / GEMIDDELD VERBRUIK (L/100 KM): 3,6
WERKELIJK*: CO2-UITSTOOT GR/KM: 126 / GEMIDDELD VERBRUIK (L/100 KM): 5,46

VARIABELEKOSTEN:
RESTWAARDE(HANDEL) 31%/ BIJTELLINGSCATEGORIE (2016) 22% / AFSCHRIJVING (PER MND) € 338  / RENTE (PER MND) € 39 / MRB (PER MND) € 53  / VERZEKERING (PER MND) € 61 / RO (PER MND) € 45  / BANDEN (PER MND) € 14

De expert

“De Lexus CT 200H was een van de eerste fatsoenlijke auto’s met veertien procent bijtelling en daar heeft dit model dan ook een groot deel van haar succes aan te danken”, zegt Maarten Bisschop. “De jongste generatie is opnieuw een nette auto, met een nog altijd bewezen zuinige hybride aandrijflijn, die we in veel Toyota’s terug vinden. Nadelig is dat er nog altijd geen aanhanger achter de auto mag. Nu ook het bijtellingsvoordeel weg is, zal de CT 200H het vooral moeten hebben van de lage exploitatiekosten en de trouwe Lexus-rijders: met name in het middenkader (vertegenwoordiger/manager). Ik verwacht niet dat de Lexus CT200H met 22 procent bijtelling nog potten zal breken in het drukke C-segment.”

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

 Litjens
Leasetopper | Lexus CT 200H Hybrid | Fleet&Mobility
Personenauto's

Leasetopper | Lexus CT 200H Hybrid

Natuurlijk gaat het bij een nieuwe (of ‘vernieuwde’) auto ook om het uiterlijk en de prestaties op de weg, maar de wagenparkbeheerder kijkt vooral naar de kosten. In deze rubriek komen we deze rekenaars tegemoet. We presenteren een selectie van toppers of recent aan de keuzelijst toegevoegde leaseauto’s uit verschillende segmenten, tonen wat ze kosten, of de fabrikanten hun verbruiksbeloften nakomen en laten elke editie een andere expert een toelichting geven. Ditmaal is dat Maarten Bisschop, eigenaar/oprichter van Fleet Resource. 

PRIJSCATEGORIE < € 32.500

CONSUMENTENPRIJS € 27.955 
KOSTEN RIJKLAARMAKEN: € 1.190
LEASEPRIJS (48 MND/30.000 KM): € 550 PER MAAND
PRIVÉLEASEPRIJS (48 MND/10.000 KM): € 449 PER MAAND

RIJDEN:
VOLGENS FABRIKANT*: CO2-UITSTOOT GR/KM: 82 / GEMIDDELD VERBRUIK (L/100 KM): 3,6
WERKELIJK*: CO2-UITSTOOT GR/KM: 126 / GEMIDDELD VERBRUIK (L/100 KM): 5,46

VARIABELEKOSTEN:
RESTWAARDE(HANDEL) 31%/ BIJTELLINGSCATEGORIE (2016) 22% / AFSCHRIJVING (PER MND) € 338  / RENTE (PER MND) € 39 / MRB (PER MND) € 53  / VERZEKERING (PER MND) € 61 / RO (PER MND) € 45  / BANDEN (PER MND) € 14

De expert

“De Lexus CT 200H was een van de eerste fatsoenlijke auto’s met veertien procent bijtelling en daar heeft dit model dan ook een groot deel van haar succes aan te danken”, zegt Maarten Bisschop. “De jongste generatie is opnieuw een nette auto, met een nog altijd bewezen zuinige hybride aandrijflijn, die we in veel Toyota’s terug vinden. Nadelig is dat er nog altijd geen aanhanger achter de auto mag. Nu ook het bijtellingsvoordeel weg is, zal de CT 200H het vooral moeten hebben van de lage exploitatiekosten en de trouwe Lexus-rijders: met name in het middenkader (vertegenwoordiger/manager). Ik verwacht niet dat de Lexus CT200H met 22 procent bijtelling nog potten zal breken in het drukke C-segment.”

Deel dit item

Dit artikel is geschreven door

 Litjens