Mobility Matters | Louwman koopt Autohopper

Redactie Redactie
• Laatste update:
> (vlnr): Steven Donselaar (directeur-oprichter Autohopper), Eric Louwman (president Louwman Group) en Mark Dekker (directeur-oprichter Autohopper).

De overname past in de groeiambities van beide bedrijven. “Samen kunnen we duurzame mobiliteitsoplossingen ontwikkelen die voorzien in de veranderende behoefte van onze klanten. Naast short en long term leasing, het financieren en delen van auto’s, motoren, fietsen en andere mobiliteit, is het verhuren van auto’s belangrijk voor onze klanten”, aldus John Heller, ceo van de Louwman Groep. Mark Dekker en Steven Donselaar, oprichters en directeuren van Autohopper, blijven na de verkoop van hun bedrijf in dezelfde functie verbonden aan de autoverhuurder.

Unilever op de xximo-kaartunilever shstock

Om het nieuwe, duurzame mobiliteitsbeleid in te richten is Unilever, na een tenderprocedure, een samenwerking aangegaan met Xximo. Vanaf deze maand kunnen bijna 2.000 medewerkers van het concern vanuit één platform volledig digitaal hun woon-werkverkeer beheren, registreren, declareren en betalen.

Met een virtuele mobiliteitskaart in de app krijgen de medewerkers toegang tot allerlei mobiliteitsdiensten: van deelscooters tot deelauto’s en fietsen. “Tot voor kort draaiden de mobiliteitsplannen bij Unilever rond een vijfdaagse werkweek op één locatie. Dat is niet meer van deze tijd. Ook bleek uit de resultaten van diverse onderzoeken onder medewerkers dat men heel blij zou zijn met een flexibeler mobiliteitsplan”, aldus Charlotte Potman, manager arbeidsverhoudingen bij Unilever. 

MoveYou stapt in deelvervoer

MoveYou heeft alle activiteiten gekocht van deelvervoerder GoAbout. MoveYou levert diensten aan onder meer deelbedrijven en stapt nu zelf in de markt van deelvervoer. Door de overname kan MoveYou nu ook deelfiets- en deelautodiensten leveren, terwijl het bedrijf al services leverde voor tanken, parkeren en laden. Het is onbekend hoe groot de vloot is van GoAbout, dat in 2012 is opgericht en onder andere meewerkt aan een deelfietsenproject in Amsterdam.

VDK Groep kiest Wensinkwensink lease 1

Leasemaatschappij Wensink Lease gaat voor de komende vier jaar leaseauto’s leveren aan VDK Groep, dat bestaat uit bedrijven die zich richten op installatietechniek en schilderwerken. Het wagenpark van het bedrijf bestaat uit ruim 600 auto’s. De komende tijd wil het bedrijf zijn toewijzingsbeleid en bestelproces voor personen- en bestelwagens stroomlijnen, waarbij Wensink Lease advies en ondersteuning zal bieden, onder andere via een online calculatiemodule. Voor personenauto’s hanteert het bedrijf een vrij merkenbeleid, bij bedrijfswagens is Ford het voorkeursmerk. (Zie foto links: Frans van der Kolk, ceo-dga van VDK Groep (links), en Laurens Stigter, ceo Wensink Automotive, tekenen de samenwerkingsovereenkomst.)

Bomen over klimaattopclepa klimaat shstock

Koepelorganisatie Clepa vindt dat er tijdens de klimaattop van Glasgow te veel aandacht is uitgegaan naar elektrisch vervoer, terwijl er voldoende andere alternatieven zijn. Hierdoor blijft de ontwikkeling van andere duurzame technologieën, zoals biobrandstoffen achter, en wordt de bestaande infrastructuur onvoldoende benut. Daarnaast ontbreekt het volgens Clepa bij overheden en industrie aan voldoende steun om tegen 2035 elektrische auto’s en bestelauto’s tot norm te maken. Zo weigerden Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, het VK, China, Japan en de Verenigde Staten om de verklaring te ondertekenen.

Net zo makkelijk

Ook de Europese fabrikantenorganisatie Acea vindt dat ‘we’ nog niet klaar zijn voor om all-in voor elektrisch te kiezen. De organisatie voorziet een schrijnend tekort aan snelladers. Volgens de organisatie blijft het aantal snelladers namelijk fors achter bij het aantal reguliere opladers. Ons land telt 2.429 snelle oplaadpunten van 22kW of meer, tegenover ruim 64 duizend reguliere oplaadpunten. Daarmee is ons land koploper wat betreft
reguliere oplaadpunten, maar niet als het om snelladers gaat.

“Opladen moet net zo makkelijk zijn als het tanken nu is. Om meer mensen over te halen elektrisch te gaan rijden, moeten we alle rompslomp rondom opladen weg­nemen. Mensen moeten voldoende opladers in hun directe omgeving hebben. En deze moeten snel en gemakkelijk te gebruiken zijn, zonder lange wachttijden”, aldus Eric-Mark Huitema, directeur-generaal van Acea. (Beeld: Shutterstock)

ANWB: Vraag naar automobiliteit neemt toe

Van alle reiskilometers die we maken in ons land, wordt 70 procent afgelegd met de auto. En de verwachting is dat dit zo blijft, zo schrijft de ANWB in zijn rapport Visie & investeringsagenda voor personenmobiliteit over de weg in 2050. De Nederlandse bevolking zal de komende jaren nog flink groeien en daardoor zal ook de vraag naar automobiliteit toenemen, zo verwacht de organisatie.

Triple zero

De ANWB zet in op triple zero: nul verkeersdoden, nul emissies en nul files. “Dat betekent dat alle opgaven die we zien voor 2050 en de keuzes die we daarin maken een bijdrage moeten leveren aan een of meer van deze doelen”, aldus de ANWB in dit rapport. En, mobiliteit moet op zo’n manier worden vormgegeven dat het betaalbaar en toegankelijke blijft voor iedereen, aldus de organisatie. Op het wensenlijstje staat bijvoorbeeld: het ontwikkelen van voldoend laadinfrastructuur en het verzwaren van het de netwerkcapaciteit, de mogelijkheid dat elektrische auto’s energie kunnen terug leveren aan het net, maar ook het stimuleren van de markt voor tweedehands EV’s en het stimuleren van elektrisch rijden door een systeem van ‘betalen voor gebruik’, waarbij wordt betaald per gereden kilometer.Van alle reiskilometers die we maken in ons land, wordt 70 procent afgelegd met de auto. En de verwachting is dat dit zo blijft, zo schrijft de ANWB in zijn rapport Visie & investeringsagenda voor personenmobiliteit over de weg in 2050. De Nederlandse bevolking zal de komende jaren nog flink groeien en daardoor zal ook de vraag naar automobiliteit toenemen, zo verwacht de organisatie.

Cijfers

→ De winst van Leaseplan over het derde kwartaal steeg van 101 miljoen vorig jaar naar 420 miljoen euro nu. Mede vanwege de contractverlengingen verkocht Leaseplan over het derde kwartaal 12,6 procent minder auto’s, terwijl het bedrijf dankzij de hoge occasionprijzen wel meer winst behaalde op de verkoop.

→ Er zijn in de maand oktober 27 procent minder leaseauto’s geregistreerd, zo blijkt uit cijfers van het RDC. Tot en met oktober werden dit jaar 127 duizend leaseauto’s geregistreerd. Over heel 2021 bedraagt de min 12,5 procent.

→ Leasemaatschappij ALD meldt dat de nettowinst over de eerste 9 maanden van 2021 uitkomt op 610 miljoen euro; dat is 76 procent meer dan dezelfde periode vorig jaar. Het gemiddelde verkoopresultaat per gebruikte auto steeg tot 1.974 euro, terwijl dat in de eerste 9 maanden van vorig jaar 1.126 euro was.

→ Fastned verhoogt voor het eerst in 5 jaar de laadprijzen op de snellaadstations. De tarieven stijgen met 17 procent naar 0,69 euro per kWh vanwege de hoge elektriciteitsprijzen. Het netwerk van het snellaadbedrijf telt nu 168 snellaadstations in 5 landen.

→ Van de 55 grootste universele leasemaatschappijen in ons land maakte Wensink procentueel gezien de grootste vlootgroei door: plus 41 procent. Hiltermann deed dat in absolute zin: plus 13.500. Dat blijkt uit de Automotive Leasemaatschappij Top 60. De totale vlootomvang groeide met ruim 5 procent, waarmee de bedrijven meer dan 85 procent van de totale Nederlandse leasevloot beheren.

Mobility Matters | Louwman koopt Autohopper | Fleet&Mobility

Mobility Matters | Louwman koopt Autohopper

Redactie Redactie
• Laatste update:
> (vlnr): Steven Donselaar (directeur-oprichter Autohopper), Eric Louwman (president Louwman Group) en Mark Dekker (directeur-oprichter Autohopper).

De overname past in de groeiambities van beide bedrijven. “Samen kunnen we duurzame mobiliteitsoplossingen ontwikkelen die voorzien in de veranderende behoefte van onze klanten. Naast short en long term leasing, het financieren en delen van auto’s, motoren, fietsen en andere mobiliteit, is het verhuren van auto’s belangrijk voor onze klanten”, aldus John Heller, ceo van de Louwman Groep. Mark Dekker en Steven Donselaar, oprichters en directeuren van Autohopper, blijven na de verkoop van hun bedrijf in dezelfde functie verbonden aan de autoverhuurder.

Unilever op de xximo-kaartunilever shstock

Om het nieuwe, duurzame mobiliteitsbeleid in te richten is Unilever, na een tenderprocedure, een samenwerking aangegaan met Xximo. Vanaf deze maand kunnen bijna 2.000 medewerkers van het concern vanuit één platform volledig digitaal hun woon-werkverkeer beheren, registreren, declareren en betalen.

Met een virtuele mobiliteitskaart in de app krijgen de medewerkers toegang tot allerlei mobiliteitsdiensten: van deelscooters tot deelauto’s en fietsen. “Tot voor kort draaiden de mobiliteitsplannen bij Unilever rond een vijfdaagse werkweek op één locatie. Dat is niet meer van deze tijd. Ook bleek uit de resultaten van diverse onderzoeken onder medewerkers dat men heel blij zou zijn met een flexibeler mobiliteitsplan”, aldus Charlotte Potman, manager arbeidsverhoudingen bij Unilever. 

MoveYou stapt in deelvervoer

MoveYou heeft alle activiteiten gekocht van deelvervoerder GoAbout. MoveYou levert diensten aan onder meer deelbedrijven en stapt nu zelf in de markt van deelvervoer. Door de overname kan MoveYou nu ook deelfiets- en deelautodiensten leveren, terwijl het bedrijf al services leverde voor tanken, parkeren en laden. Het is onbekend hoe groot de vloot is van GoAbout, dat in 2012 is opgericht en onder andere meewerkt aan een deelfietsenproject in Amsterdam.

VDK Groep kiest Wensinkwensink lease 1

Leasemaatschappij Wensink Lease gaat voor de komende vier jaar leaseauto’s leveren aan VDK Groep, dat bestaat uit bedrijven die zich richten op installatietechniek en schilderwerken. Het wagenpark van het bedrijf bestaat uit ruim 600 auto’s. De komende tijd wil het bedrijf zijn toewijzingsbeleid en bestelproces voor personen- en bestelwagens stroomlijnen, waarbij Wensink Lease advies en ondersteuning zal bieden, onder andere via een online calculatiemodule. Voor personenauto’s hanteert het bedrijf een vrij merkenbeleid, bij bedrijfswagens is Ford het voorkeursmerk. (Zie foto links: Frans van der Kolk, ceo-dga van VDK Groep (links), en Laurens Stigter, ceo Wensink Automotive, tekenen de samenwerkingsovereenkomst.)

Bomen over klimaattopclepa klimaat shstock

Koepelorganisatie Clepa vindt dat er tijdens de klimaattop van Glasgow te veel aandacht is uitgegaan naar elektrisch vervoer, terwijl er voldoende andere alternatieven zijn. Hierdoor blijft de ontwikkeling van andere duurzame technologieën, zoals biobrandstoffen achter, en wordt de bestaande infrastructuur onvoldoende benut. Daarnaast ontbreekt het volgens Clepa bij overheden en industrie aan voldoende steun om tegen 2035 elektrische auto’s en bestelauto’s tot norm te maken. Zo weigerden Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, het VK, China, Japan en de Verenigde Staten om de verklaring te ondertekenen.

Net zo makkelijk

Ook de Europese fabrikantenorganisatie Acea vindt dat ‘we’ nog niet klaar zijn voor om all-in voor elektrisch te kiezen. De organisatie voorziet een schrijnend tekort aan snelladers. Volgens de organisatie blijft het aantal snelladers namelijk fors achter bij het aantal reguliere opladers. Ons land telt 2.429 snelle oplaadpunten van 22kW of meer, tegenover ruim 64 duizend reguliere oplaadpunten. Daarmee is ons land koploper wat betreft
reguliere oplaadpunten, maar niet als het om snelladers gaat.

“Opladen moet net zo makkelijk zijn als het tanken nu is. Om meer mensen over te halen elektrisch te gaan rijden, moeten we alle rompslomp rondom opladen weg­nemen. Mensen moeten voldoende opladers in hun directe omgeving hebben. En deze moeten snel en gemakkelijk te gebruiken zijn, zonder lange wachttijden”, aldus Eric-Mark Huitema, directeur-generaal van Acea. (Beeld: Shutterstock)

ANWB: Vraag naar automobiliteit neemt toe

Van alle reiskilometers die we maken in ons land, wordt 70 procent afgelegd met de auto. En de verwachting is dat dit zo blijft, zo schrijft de ANWB in zijn rapport Visie & investeringsagenda voor personenmobiliteit over de weg in 2050. De Nederlandse bevolking zal de komende jaren nog flink groeien en daardoor zal ook de vraag naar automobiliteit toenemen, zo verwacht de organisatie.

Triple zero

De ANWB zet in op triple zero: nul verkeersdoden, nul emissies en nul files. “Dat betekent dat alle opgaven die we zien voor 2050 en de keuzes die we daarin maken een bijdrage moeten leveren aan een of meer van deze doelen”, aldus de ANWB in dit rapport. En, mobiliteit moet op zo’n manier worden vormgegeven dat het betaalbaar en toegankelijke blijft voor iedereen, aldus de organisatie. Op het wensenlijstje staat bijvoorbeeld: het ontwikkelen van voldoend laadinfrastructuur en het verzwaren van het de netwerkcapaciteit, de mogelijkheid dat elektrische auto’s energie kunnen terug leveren aan het net, maar ook het stimuleren van de markt voor tweedehands EV’s en het stimuleren van elektrisch rijden door een systeem van ‘betalen voor gebruik’, waarbij wordt betaald per gereden kilometer.Van alle reiskilometers die we maken in ons land, wordt 70 procent afgelegd met de auto. En de verwachting is dat dit zo blijft, zo schrijft de ANWB in zijn rapport Visie & investeringsagenda voor personenmobiliteit over de weg in 2050. De Nederlandse bevolking zal de komende jaren nog flink groeien en daardoor zal ook de vraag naar automobiliteit toenemen, zo verwacht de organisatie.

Cijfers

→ De winst van Leaseplan over het derde kwartaal steeg van 101 miljoen vorig jaar naar 420 miljoen euro nu. Mede vanwege de contractverlengingen verkocht Leaseplan over het derde kwartaal 12,6 procent minder auto’s, terwijl het bedrijf dankzij de hoge occasionprijzen wel meer winst behaalde op de verkoop.

→ Er zijn in de maand oktober 27 procent minder leaseauto’s geregistreerd, zo blijkt uit cijfers van het RDC. Tot en met oktober werden dit jaar 127 duizend leaseauto’s geregistreerd. Over heel 2021 bedraagt de min 12,5 procent.

→ Leasemaatschappij ALD meldt dat de nettowinst over de eerste 9 maanden van 2021 uitkomt op 610 miljoen euro; dat is 76 procent meer dan dezelfde periode vorig jaar. Het gemiddelde verkoopresultaat per gebruikte auto steeg tot 1.974 euro, terwijl dat in de eerste 9 maanden van vorig jaar 1.126 euro was.

→ Fastned verhoogt voor het eerst in 5 jaar de laadprijzen op de snellaadstations. De tarieven stijgen met 17 procent naar 0,69 euro per kWh vanwege de hoge elektriciteitsprijzen. Het netwerk van het snellaadbedrijf telt nu 168 snellaadstations in 5 landen.

→ Van de 55 grootste universele leasemaatschappijen in ons land maakte Wensink procentueel gezien de grootste vlootgroei door: plus 41 procent. Hiltermann deed dat in absolute zin: plus 13.500. Dat blijkt uit de Automotive Leasemaatschappij Top 60. De totale vlootomvang groeide met ruim 5 procent, waarmee de bedrijven meer dan 85 procent van de totale Nederlandse leasevloot beheren.