Nieuw netwerk voor truckherstel: Barbatruck

Redactie Redactie
• Laatste update:

Autoschade Herstel Groep (AHG) ondersteunt het nieuwe netwerk op het gebied van sales en marketing, netwerkbeheer, automatisering en centrale schadeafwikkeling. Zowel AHG als Barbatruck hebben Basf als lakkenleverancier.

De leden van Barbatruck zijn Bronk in Beusichem, Castricum in Winkel, Glasbeek in Waddinxveen, Kooiker in Zwolle, Mooi in Opmeer, Mourits in Bedum, Muckhof in Horst en Truckherstel Naaldwijk. Het is de bedoeling om dit netwerk uit te breiden tot maximaal 20 leden in Nederland.

Voor fleetowners en transporteurs
De nieuwe keten richt zich op fleetowners, verzekeraars, transporteurs en zzp-ers. De formule is bedoeld voor het herstel van zowel lichte als zware bedrijfswagens. Binnen de coöperatie moet zoveel mogelijk gebruik worden gemaakt van elkaars competenties, technische faciliteiten en mankracht. “Er zijn diverse specialismen vertegenwoordigd, zodat elke vraag van elke opdrachtgever binnen het netwerk opgelost kan worden. Ook kunnen we gezamenlijk grotere opdrachten van landelijke opdrachtgevers aan”, zei Martin Luinstra van Kooiker Bedrijfswagen Spuiterij en voorzitter van de nieuwe coöperatie, tijdens de officiële presentatie die gistermiddag plaatsvond op het hoofdkantoor van AHG in Ede.

Directeur Allard Pit van Max-Repair, ziet de komst van een nieuw concept als een compliment. “Dat anderen ons voorbeeld volgen, is gunstig voor de branche en voor de markt. Zo blijft iedereen scherp”, zegt hij. Volgens Pit is de totale truckherstelmarkt wel beperkt. “Deze ligt tussen de 50 en 300 miljoen euro per jaar, afhankelijk van welke definitie je hanteert”, zegt hij. “De vraag is bijvoorbeeld of je professionele spuiterijen erbij moet tellen, of alleen bedrijven die volledig herstel doen.”

Sturing
Volgens Theo Boer, bedrijfsleider bij Dubbeldam Groep in Schelluinen en lid van Fleetrepair, is de koek in de truckherstelmarkt al verdeeld. “Kenmerkend voor deze markt is het ontbreken van sturing. Dat komt vooral doordat veel dealers zelf schadepolissen verkopen. Zij, noch de verzekeringsmaatschappij waar ze mee werken, zullen klanten naar een universele schadehersteller verwijzen.”

Maar de grootste in het wegtransport gespecialiseerde verzekeringsmaatschappij van ons land, TVM, werkt juist wel met schadesturing. TVM en IT-dienstverlener ABZ hebben hiervoor in de lente van 2015 een digitaal afhandelingsplatform opgezet. De verzekeraar startte met een proef bij Fleetrepair, de keten waar ook Dubbeldam Groep bij aangesloten is. Door de beperkte aantallen was er tot voor kort weinig aandacht voor de digitalisering van schadeafhandeling bij trucks, zegt pr-manager Jaap Stalenburg van TVM. Volgens Stalenburg staan er van de circa 150 duizend vrachtauto’s in ons land jaarlijks tienduizend als verzekerde schade bij de reparateur.

Nieuw netwerk voor truckherstel: Barbatruck | Fleet&Mobility

Nieuw netwerk voor truckherstel: Barbatruck

Redactie Redactie
• Laatste update:

Autoschade Herstel Groep (AHG) ondersteunt het nieuwe netwerk op het gebied van sales en marketing, netwerkbeheer, automatisering en centrale schadeafwikkeling. Zowel AHG als Barbatruck hebben Basf als lakkenleverancier.

De leden van Barbatruck zijn Bronk in Beusichem, Castricum in Winkel, Glasbeek in Waddinxveen, Kooiker in Zwolle, Mooi in Opmeer, Mourits in Bedum, Muckhof in Horst en Truckherstel Naaldwijk. Het is de bedoeling om dit netwerk uit te breiden tot maximaal 20 leden in Nederland.

Voor fleetowners en transporteurs
De nieuwe keten richt zich op fleetowners, verzekeraars, transporteurs en zzp-ers. De formule is bedoeld voor het herstel van zowel lichte als zware bedrijfswagens. Binnen de coöperatie moet zoveel mogelijk gebruik worden gemaakt van elkaars competenties, technische faciliteiten en mankracht. “Er zijn diverse specialismen vertegenwoordigd, zodat elke vraag van elke opdrachtgever binnen het netwerk opgelost kan worden. Ook kunnen we gezamenlijk grotere opdrachten van landelijke opdrachtgevers aan”, zei Martin Luinstra van Kooiker Bedrijfswagen Spuiterij en voorzitter van de nieuwe coöperatie, tijdens de officiële presentatie die gistermiddag plaatsvond op het hoofdkantoor van AHG in Ede.

Directeur Allard Pit van Max-Repair, ziet de komst van een nieuw concept als een compliment. “Dat anderen ons voorbeeld volgen, is gunstig voor de branche en voor de markt. Zo blijft iedereen scherp”, zegt hij. Volgens Pit is de totale truckherstelmarkt wel beperkt. “Deze ligt tussen de 50 en 300 miljoen euro per jaar, afhankelijk van welke definitie je hanteert”, zegt hij. “De vraag is bijvoorbeeld of je professionele spuiterijen erbij moet tellen, of alleen bedrijven die volledig herstel doen.”

Sturing
Volgens Theo Boer, bedrijfsleider bij Dubbeldam Groep in Schelluinen en lid van Fleetrepair, is de koek in de truckherstelmarkt al verdeeld. “Kenmerkend voor deze markt is het ontbreken van sturing. Dat komt vooral doordat veel dealers zelf schadepolissen verkopen. Zij, noch de verzekeringsmaatschappij waar ze mee werken, zullen klanten naar een universele schadehersteller verwijzen.”

Maar de grootste in het wegtransport gespecialiseerde verzekeringsmaatschappij van ons land, TVM, werkt juist wel met schadesturing. TVM en IT-dienstverlener ABZ hebben hiervoor in de lente van 2015 een digitaal afhandelingsplatform opgezet. De verzekeraar startte met een proef bij Fleetrepair, de keten waar ook Dubbeldam Groep bij aangesloten is. Door de beperkte aantallen was er tot voor kort weinig aandacht voor de digitalisering van schadeafhandeling bij trucks, zegt pr-manager Jaap Stalenburg van TVM. Volgens Stalenburg staan er van de circa 150 duizend vrachtauto’s in ons land jaarlijks tienduizend als verzekerde schade bij de reparateur.