Grijs nieuws | Ford: een eeuw in bedrijf

Redactie Redactie
• Laatste update:

Deze 1-tonner was gebaseerd op de voor die tijd ongekend succesvolle T-Ford personenauto, maar had een langer en steviger chassis waarvoor de fabrikant onder andere vanadiumstaal gebruikte. Behalve in de VS werd hij later ook in Engeland gebouwd. De auto was zodanig geconstrueerd, dat carrosseriebouwers veel vrijheid hadden bij het vervaardigen van de opbouw. De gedeeltelijk open cabine bood plaats aan twee personen en had een gemakkelijke instap. Verschillende van die kenmerken, zoals een robuust chassis en veel opbouwvrijheid, zijn ook bij de hedendaagse bestellers terug te vinden. Met enige fantasie zou je daarom kunnen stellen dat de TT een voorouder is van de huidige Transit.

fordfoto2

Of er een speciaal jubileummodel van de Transit komt is nog niet zeker. Wel is er een nieuwe uitvoering van 1-tons Transit Custom voor Europa onthuld. Die heeft onder meer een nieuw front en een volledig nieuw interieur gekregen dat de productiviteit verder moet verbeteren. Onderdeel daarvan zijn uitgebreide connectiviteitopties zoals Ford Sync 3 of het MyFord docking-station voor laptops. Voor de aandrijving zijn verschillende 2.0-liter Ford Ecoblue-dieselmotoren beschikbaar. Die in de nieuwe Econetic-variant levert 105 pk, heeft een gemiddeld verbruik van 5,7 l/100 km en stoot 148 gram CO2 uit per kilometer. De nieuwe Transit Custom staat al op de bestellijst en wordt begin 2018 leverbaar. In 2019 volgt de introductie van de plug-in Transit. Die kan in de stad emissieloos rijden en wordt daarbuiten naar keuze door een benzine- of dieselmotor aangedreven. 

 

Grijs nieuws | Ford: een eeuw in bedrijf | Fleet&Mobility

Grijs nieuws | Ford: een eeuw in bedrijf

Redactie Redactie
• Laatste update:

Deze 1-tonner was gebaseerd op de voor die tijd ongekend succesvolle T-Ford personenauto, maar had een langer en steviger chassis waarvoor de fabrikant onder andere vanadiumstaal gebruikte. Behalve in de VS werd hij later ook in Engeland gebouwd. De auto was zodanig geconstrueerd, dat carrosseriebouwers veel vrijheid hadden bij het vervaardigen van de opbouw. De gedeeltelijk open cabine bood plaats aan twee personen en had een gemakkelijke instap. Verschillende van die kenmerken, zoals een robuust chassis en veel opbouwvrijheid, zijn ook bij de hedendaagse bestellers terug te vinden. Met enige fantasie zou je daarom kunnen stellen dat de TT een voorouder is van de huidige Transit.

fordfoto2

Of er een speciaal jubileummodel van de Transit komt is nog niet zeker. Wel is er een nieuwe uitvoering van 1-tons Transit Custom voor Europa onthuld. Die heeft onder meer een nieuw front en een volledig nieuw interieur gekregen dat de productiviteit verder moet verbeteren. Onderdeel daarvan zijn uitgebreide connectiviteitopties zoals Ford Sync 3 of het MyFord docking-station voor laptops. Voor de aandrijving zijn verschillende 2.0-liter Ford Ecoblue-dieselmotoren beschikbaar. Die in de nieuwe Econetic-variant levert 105 pk, heeft een gemiddeld verbruik van 5,7 l/100 km en stoot 148 gram CO2 uit per kilometer. De nieuwe Transit Custom staat al op de bestellijst en wordt begin 2018 leverbaar. In 2019 volgt de introductie van de plug-in Transit. Die kan in de stad emissieloos rijden en wordt daarbuiten naar keuze door een benzine- of dieselmotor aangedreven.