Grijs Nieuws | Grote update voor lichte Fords

Redactie Redactie
• Laatste update:

Behalve het front van de Custom, heeft Ford ook de cabine een fikse opfrisbeurt gegeven. Zo zijn de displays verbeterd en is het instrumentarium vernieuwd. Handig zijn de vele bergruimtes waarin de bestuurder klein en minder klein spul kwijt kan, waaronder drie vakken bovenop het dashboard. Verder zijn de connectiviteitsopties uitgebreid. Klanten kunnen kiezen uit het Sync 3-systeem met aanraakscherm of een My Ford docking station voor telefoon of navigatiesysteem. Naast de schakelpook zitten nu een usb-poort en een 12 Volt-aansluiting. De stoelen hebben andere zitkussens gekregen met verbeterde bekledingsmaterialen. De beenruimte rechts valt helaas tegen en de driezitsbank is geen serieuze optie als er regelmatig meer dan twee mensen mee moeten, al is dit mede afhankelijk van de plaatsing van het tussenschot. Voor de aandrijving levert Ford de 2.0 liter Ecoblue diesel met 105, 130 of 170 pk. Voor de L2/H2 met 130 pk is er ook een zestraps automaat. Ford claimt een 13 procent lager brandstofverbruik en tot 20 procent meer koppel dan bij de voorgaande serie. Onderhoud is na 60 duizend km of eens per twee jaar nodig. Prijzen vanaf 18.395 euro excl. bpm en btw.

P38 Ford Transit2De Transit Custom is leverbaar met een GVW tussen de 2,6 en 3,5 ton en een laadvermogen van maximaal 1.450 kilo. Er is keuze uit twee dakhoogten en twee wielbases, gesloten uitvoeringen met of zonder dubbele cabine en chassis/cabine. Hulpsystemen voor de bestuurder zijn onder meer verkeersbordherkenning, intelligent speed assist tegen snelheidsovertredingen, blind spot information, dat verklapt of zich iets in de dode hoek bevindt, en coss traffic alert, dat waarschuwt als de auto achteruit een parkeervak verlaat terwijl er verkeer nadert.

P38 transit connectDe Transit Connect en Courier krijgen een nieuw front in dezelfde stijl als de Custom met drie horizontale lijnen, smallere bi-xenon koplampen en led-dagrijverlichting. Ook bij deze modellen is de cabine vernieuwd. Bij de Connect komt Sync 3 eveneens op de bestellijst te staan, bij de Courier niet. Op motorisch gebied levert Ford de 1.5 liter Ecoboost diesel. Met deze motor voldoen beide bestellers aan de Euro 6.2-emissienorm. Daarnaast is er de 1.0 liter driecilinder Ecoboost benzinemotor. Deze kan een cilinder stilleggen als hij laag belast wordt, zodat het verbruik en daarmee de emissies verder teruglopen. De onderhoudsinterval is voor beide motoren verlengd tot 40 duizend km of eens in de twee jaar. Voor de 1.5 liter EcoBoost is ook een achttraps automaat beschikbaar. De Connect en Courier worden in juni geïntroduceerd. In 2019 komt er een hybride uitvoering van de Custom. Daarin drijft de 1.0 liter Ecoboost benzinemotor een aggregaat aan. De prijzen zijn nog niet bekend.

P38 transit courrier

Grijs Nieuws | Grote update voor lichte Fords | Fleet&Mobility

Grijs Nieuws | Grote update voor lichte Fords

Redactie Redactie
• Laatste update:

Behalve het front van de Custom, heeft Ford ook de cabine een fikse opfrisbeurt gegeven. Zo zijn de displays verbeterd en is het instrumentarium vernieuwd. Handig zijn de vele bergruimtes waarin de bestuurder klein en minder klein spul kwijt kan, waaronder drie vakken bovenop het dashboard. Verder zijn de connectiviteitsopties uitgebreid. Klanten kunnen kiezen uit het Sync 3-systeem met aanraakscherm of een My Ford docking station voor telefoon of navigatiesysteem. Naast de schakelpook zitten nu een usb-poort en een 12 Volt-aansluiting. De stoelen hebben andere zitkussens gekregen met verbeterde bekledingsmaterialen. De beenruimte rechts valt helaas tegen en de driezitsbank is geen serieuze optie als er regelmatig meer dan twee mensen mee moeten, al is dit mede afhankelijk van de plaatsing van het tussenschot. Voor de aandrijving levert Ford de 2.0 liter Ecoblue diesel met 105, 130 of 170 pk. Voor de L2/H2 met 130 pk is er ook een zestraps automaat. Ford claimt een 13 procent lager brandstofverbruik en tot 20 procent meer koppel dan bij de voorgaande serie. Onderhoud is na 60 duizend km of eens per twee jaar nodig. Prijzen vanaf 18.395 euro excl. bpm en btw.

P38 Ford Transit2De Transit Custom is leverbaar met een GVW tussen de 2,6 en 3,5 ton en een laadvermogen van maximaal 1.450 kilo. Er is keuze uit twee dakhoogten en twee wielbases, gesloten uitvoeringen met of zonder dubbele cabine en chassis/cabine. Hulpsystemen voor de bestuurder zijn onder meer verkeersbordherkenning, intelligent speed assist tegen snelheidsovertredingen, blind spot information, dat verklapt of zich iets in de dode hoek bevindt, en coss traffic alert, dat waarschuwt als de auto achteruit een parkeervak verlaat terwijl er verkeer nadert.

P38 transit connectDe Transit Connect en Courier krijgen een nieuw front in dezelfde stijl als de Custom met drie horizontale lijnen, smallere bi-xenon koplampen en led-dagrijverlichting. Ook bij deze modellen is de cabine vernieuwd. Bij de Connect komt Sync 3 eveneens op de bestellijst te staan, bij de Courier niet. Op motorisch gebied levert Ford de 1.5 liter Ecoboost diesel. Met deze motor voldoen beide bestellers aan de Euro 6.2-emissienorm. Daarnaast is er de 1.0 liter driecilinder Ecoboost benzinemotor. Deze kan een cilinder stilleggen als hij laag belast wordt, zodat het verbruik en daarmee de emissies verder teruglopen. De onderhoudsinterval is voor beide motoren verlengd tot 40 duizend km of eens in de twee jaar. Voor de 1.5 liter EcoBoost is ook een achttraps automaat beschikbaar. De Connect en Courier worden in juni geïntroduceerd. In 2019 komt er een hybride uitvoering van de Custom. Daarin drijft de 1.0 liter Ecoboost benzinemotor een aggregaat aan. De prijzen zijn nog niet bekend.

P38 transit courrier