Nuon laat laadpaalklevers extra betalen

Redactie Redactie
• Laatste update:

EV-rijders die hun auto opladen aan een publieke laadpaal in Noord-Brabant of Limburg krijgen een afnameverplichting van één kWh (kilowattuur) per uur overdag. Dat betekent dat als een auto bijvoorbeeld voor vier kWh opgeladen wordt, de laadpaal maar vier uur bezet mag blijven. Wie onnodig lang de EV aan de laadpaal gekoppeld laat, betaalt voor ieder extra uur één kWh meer.

Volgens de energieleverancier duurt 10 procent van de laadpaalsessies aan publieke laadpaalpunten langer dan 24 uur. Dit zorgt voor irritaties en inefficiënt gebruik van laadpunten.

In opdracht van provincie Noord-Brabant worden er de komende tijd 2.480 laadpalen aangelegd in de regio. De `boete` is niet erg hoog, een kWh kost 22 cent, inclusief btw.

Nuon laat laadpaalklevers extra betalen | Fleet&Mobility

Nuon laat laadpaalklevers extra betalen

Redactie Redactie
• Laatste update:

EV-rijders die hun auto opladen aan een publieke laadpaal in Noord-Brabant of Limburg krijgen een afnameverplichting van één kWh (kilowattuur) per uur overdag. Dat betekent dat als een auto bijvoorbeeld voor vier kWh opgeladen wordt, de laadpaal maar vier uur bezet mag blijven. Wie onnodig lang de EV aan de laadpaal gekoppeld laat, betaalt voor ieder extra uur één kWh meer.

Volgens de energieleverancier duurt 10 procent van de laadpaalsessies aan publieke laadpaalpunten langer dan 24 uur. Dit zorgt voor irritaties en inefficiënt gebruik van laadpunten.

In opdracht van provincie Noord-Brabant worden er de komende tijd 2.480 laadpalen aangelegd in de regio. De `boete` is niet erg hoog, een kWh kost 22 cent, inclusief btw.