Hoofdredactioneel | Hybride

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

Die verhouding komt overeen met de resultaten uit het onderzoek van KPMG, dat stelt dat ontwikkelingen in EV’s samenhangen met de ontwikkelingen op de thuismarkt. In China wil de regering schone lucht en dus eist het in toenemende mate EV’s, terwijl in de VS de president een klimaatscepticus is. Terwijl in Nederland het overheidsbeleid weinig oog lijkt te hebben voor andere vormen van duurzame aandrijving dan EV’s, wordt er in andere landen niet op één paard gewed. Op internationaal niveau probeert het Hydrogen Council, met daarin onder andere diverse autofabrikanten en oliemaatschappijen, een lans te breken voor waterstof als alternatief voor de brandstofauto. In Nederland vindt er nu wel een discussie plaats over de oversubsidiëring van elektrische auto’s, maar of dit betekent dat er meer aandacht komt voor alternatieven zoals waterstof, is maar de vraag. En een hybride-met-brandstofmotor- lijkt sinds de Outlander helemaal uit de gratie, terwijl dit wel de internationale trend is: een mix van brandstof, elektrisch, waterstof en hybride. Als wagenparkbeheerder is het lastig een goede afweging te maken. In dit nummer zetten we de diverse mogelijkheden op een rij. Spoiler alert: er is geen winnaar.

Hoofdredactioneel | Hybride | Fleet&Mobility

Hoofdredactioneel | Hybride

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:

Die verhouding komt overeen met de resultaten uit het onderzoek van KPMG, dat stelt dat ontwikkelingen in EV’s samenhangen met de ontwikkelingen op de thuismarkt. In China wil de regering schone lucht en dus eist het in toenemende mate EV’s, terwijl in de VS de president een klimaatscepticus is. Terwijl in Nederland het overheidsbeleid weinig oog lijkt te hebben voor andere vormen van duurzame aandrijving dan EV’s, wordt er in andere landen niet op één paard gewed. Op internationaal niveau probeert het Hydrogen Council, met daarin onder andere diverse autofabrikanten en oliemaatschappijen, een lans te breken voor waterstof als alternatief voor de brandstofauto. In Nederland vindt er nu wel een discussie plaats over de oversubsidiëring van elektrische auto’s, maar of dit betekent dat er meer aandacht komt voor alternatieven zoals waterstof, is maar de vraag. En een hybride-met-brandstofmotor- lijkt sinds de Outlander helemaal uit de gratie, terwijl dit wel de internationale trend is: een mix van brandstof, elektrisch, waterstof en hybride. Als wagenparkbeheerder is het lastig een goede afweging te maken. In dit nummer zetten we de diverse mogelijkheden op een rij. Spoiler alert: er is geen winnaar.