Grijs Nieuws | Ford elektrificeert nieuwe Transit

Redactie Redactie
• Laatste update:
Ford E-Transit (Beeld: Shutterstock)

Ford elektrificeert nieuwe Transit

Ford introduceert de E-Transit. Deze volledig elektrische bestelbus heeft een standaard batterijcapaciteit van 68 kWh, wat een bereik van maximaal 317 km WLTP oplevert. De motor levert een koppel van 430 Nm en klanten kunnen kiezen uit een maximumvermogen van 135 of 198 kW. Het laadvermogen bedraagt maximaal 1.758 kilo en Ford’s assortiment omvat 25 varianten van bestelwagen-, dubbele cabine en chassiscabine-uitvoeringen.

Er is ook keuze tussen verschillende lengtes, dakhoogten en een laadcapaciteit van 3,5 tot 4,3 ton. De bus beschikt verder over een Pro-power Onboard-functie. Die kan tot 2,3 kW in de cabine en laadruimte leveren om apparatuur aan te drijven. Ford schat dat de eigendomskosten voor onderhoud en reparatie 40 procent lager zullen zijn dan bij vergelijkbare modellen met dieselmotor. Na de E-Transit volgen in de komende twee jaar nog vier nieuwe elektrische Ford-busjes.

Baan Twente beste Mercedes-bedrijfswagendealer

baan twente shutterstock 730x604Mercedes-Benz Nederland heeft zijn jaarlijkse ‘Best Van Dealer Award’ uitgereikt. Baan Twente werd op 16 maart uitgeroepen tot meest klantvriendelijke Mercedes-Benz Van Procenter van Nederland. De Mercedes-Benz bedrijfswagendealer uit Rijssen, Hengelo en Oldenzaal noteerde volgens het automerk het afgelopen jaar wederom topscores op het gebied van service en klanttevredenheid. Drie maanden eerder werd het bedrijf nog Vanpro Advance Dealer. Dit programma vormt een nieuwe fase in de professionalisering en specialisatie van de Mercedes-Benz bedrijfswagen-dealers. Baan Twente was al Vanpro dealer maar moest voor Advance onder andere een intensiever trainings- en coaching programma volgen, dat nu ook elektrische voertuigen omvat.

Bus tot Buzz

bus tot buzz volkswagenDit jaar is het 75 jaar geleden dat de Nederlandse ondernemer Ben Pon de eerste schets van een Volkswagen-bus maakte. Deze schets is nu te zien in het Rijksmuseum. Ondertussen heeft het merk er wereldwijd zo’n 13 miljoen exemplaren van verkocht en dit jaar komt de opvolger, de ID. Buzz, op de markt. Hiervan is de styling een eerbetoon aan de allereerste T1-bus. De eerste Volkswagens ID. Buzz en ID. Buzz Cargo zijn nu te bestellen. De elektrische opvolger van de T1 is gebaseerd op het modulaire MEB-platform en beschikt over een 77 kWh accupakket. Hiermee produceert de bus 150 kW, met maximaal 310 Nm aan koppel. In 30 minuten moet het accupakket weer van 5 naar 80 procent opgeladen zijn. De beide bussen hebben naast hun elektrische aandrijflijn ook geavanceerde assistentiesystemen en kunnen gedeeltelijk autonoom rijden. De Buzz is 4,7 meter lang en heeft een wielbasis van bijna drie meter. Op termijn volgen er ook varianten met een verlengde wielbasis. Het interieur biedt plek aan vijf inzittenden en tot 1.121 liter bagage. Met de tweede zitrij neergeklapt groeit het laadvolume tot 2.205 liter. Op termijn komen er een zes- en zevenzits versie van de ID. Buzz.

Vieren

Om de bijzondere geschiedenis van de T1 te vieren, organiseren Volks­wagen en Volkswagen Bedrijfswagens in ons land verschillende activiteiten. Zo rijdt op 1 juni van dit jaar een verzameling van de 75 mooiste Volkswagen-bussen van Nederland de Bus tot Buzz Tour. Die dag wordt ook de Mooiste Bus van Nederland gekozen.

Toyota biedt klanten EV-Proace

foto toyota proaceToyota biedt zijn klanten voor het eerst een elektrische bus aan. De nieuwe Proace heeft een 50 kWh accu met een WLTP-actieradius tot 230 kilometer. “Op de batterij geven we een unieke garantie, 1 miljoen kilometer of vijftien jaar. Op de auto zelf zit standaard drie jaar garantie, maar die vullen we in Nederland aan met twee jaar of 200.000 kilometer”, vertelt Erwin Jongh, verantwoordelijk voor zero emission bij Toyota-importeur Louwman & Parqui. Er is keuze uit drie modelvarianten: de Compact, de middelgrote Worker en de grotere Long Worker. Toyota levert ook versies met dubbele cabine voor zes inzittenden, met een laadvolume van vier kubieke meter. Verder zijn er versies met een open laadbak, kipper of een truck met maatwerkopbouw.

Grijs Nieuws | Ford elektrificeert nieuwe Transit | Fleet&Mobility

Grijs Nieuws | Ford elektrificeert nieuwe Transit

Redactie Redactie
• Laatste update:
Ford E-Transit (Beeld: Shutterstock)

Ford elektrificeert nieuwe Transit

Ford introduceert de E-Transit. Deze volledig elektrische bestelbus heeft een standaard batterijcapaciteit van 68 kWh, wat een bereik van maximaal 317 km WLTP oplevert. De motor levert een koppel van 430 Nm en klanten kunnen kiezen uit een maximumvermogen van 135 of 198 kW. Het laadvermogen bedraagt maximaal 1.758 kilo en Ford’s assortiment omvat 25 varianten van bestelwagen-, dubbele cabine en chassiscabine-uitvoeringen.

Er is ook keuze tussen verschillende lengtes, dakhoogten en een laadcapaciteit van 3,5 tot 4,3 ton. De bus beschikt verder over een Pro-power Onboard-functie. Die kan tot 2,3 kW in de cabine en laadruimte leveren om apparatuur aan te drijven. Ford schat dat de eigendomskosten voor onderhoud en reparatie 40 procent lager zullen zijn dan bij vergelijkbare modellen met dieselmotor. Na de E-Transit volgen in de komende twee jaar nog vier nieuwe elektrische Ford-busjes.

Baan Twente beste Mercedes-bedrijfswagendealer

baan twente shutterstock 730x604Mercedes-Benz Nederland heeft zijn jaarlijkse ‘Best Van Dealer Award’ uitgereikt. Baan Twente werd op 16 maart uitgeroepen tot meest klantvriendelijke Mercedes-Benz Van Procenter van Nederland. De Mercedes-Benz bedrijfswagendealer uit Rijssen, Hengelo en Oldenzaal noteerde volgens het automerk het afgelopen jaar wederom topscores op het gebied van service en klanttevredenheid. Drie maanden eerder werd het bedrijf nog Vanpro Advance Dealer. Dit programma vormt een nieuwe fase in de professionalisering en specialisatie van de Mercedes-Benz bedrijfswagen-dealers. Baan Twente was al Vanpro dealer maar moest voor Advance onder andere een intensiever trainings- en coaching programma volgen, dat nu ook elektrische voertuigen omvat.

Bus tot Buzz

bus tot buzz volkswagenDit jaar is het 75 jaar geleden dat de Nederlandse ondernemer Ben Pon de eerste schets van een Volkswagen-bus maakte. Deze schets is nu te zien in het Rijksmuseum. Ondertussen heeft het merk er wereldwijd zo’n 13 miljoen exemplaren van verkocht en dit jaar komt de opvolger, de ID. Buzz, op de markt. Hiervan is de styling een eerbetoon aan de allereerste T1-bus. De eerste Volkswagens ID. Buzz en ID. Buzz Cargo zijn nu te bestellen. De elektrische opvolger van de T1 is gebaseerd op het modulaire MEB-platform en beschikt over een 77 kWh accupakket. Hiermee produceert de bus 150 kW, met maximaal 310 Nm aan koppel. In 30 minuten moet het accupakket weer van 5 naar 80 procent opgeladen zijn. De beide bussen hebben naast hun elektrische aandrijflijn ook geavanceerde assistentiesystemen en kunnen gedeeltelijk autonoom rijden. De Buzz is 4,7 meter lang en heeft een wielbasis van bijna drie meter. Op termijn volgen er ook varianten met een verlengde wielbasis. Het interieur biedt plek aan vijf inzittenden en tot 1.121 liter bagage. Met de tweede zitrij neergeklapt groeit het laadvolume tot 2.205 liter. Op termijn komen er een zes- en zevenzits versie van de ID. Buzz.

Vieren

Om de bijzondere geschiedenis van de T1 te vieren, organiseren Volks­wagen en Volkswagen Bedrijfswagens in ons land verschillende activiteiten. Zo rijdt op 1 juni van dit jaar een verzameling van de 75 mooiste Volkswagen-bussen van Nederland de Bus tot Buzz Tour. Die dag wordt ook de Mooiste Bus van Nederland gekozen.

Toyota biedt klanten EV-Proace

foto toyota proaceToyota biedt zijn klanten voor het eerst een elektrische bus aan. De nieuwe Proace heeft een 50 kWh accu met een WLTP-actieradius tot 230 kilometer. “Op de batterij geven we een unieke garantie, 1 miljoen kilometer of vijftien jaar. Op de auto zelf zit standaard drie jaar garantie, maar die vullen we in Nederland aan met twee jaar of 200.000 kilometer”, vertelt Erwin Jongh, verantwoordelijk voor zero emission bij Toyota-importeur Louwman & Parqui. Er is keuze uit drie modelvarianten: de Compact, de middelgrote Worker en de grotere Long Worker. Toyota levert ook versies met dubbele cabine voor zes inzittenden, met een laadvolume van vier kubieke meter. Verder zijn er versies met een open laadbak, kipper of een truck met maatwerkopbouw.