Mercedes lanceert bestelautowebshop
De eerste online order is gisteren geplaatst. Van de Citan zijn er tien gereserveerd voor deze online aanbieding.
Dat meldt Mercedes-Benz, dat hiertoe samenwerkt met zijn zeventig bestelwagendealers.
Bestelauto’s worden aangeboden met 15 procent lagere maandlasten. Periodiek wordt via de nieuwe webshop een speciaal aanbod met een beperkte oplage aangeboden. Er is geen sprake van maatwerk: het aanbod is gelimiteerd, heeft een vaste configuratie en kan alleen in combinatie met een operationeel serviceleasecontract van 48 maanden worden besteld.
Jorus Vos, managing director vans bij Mercedes-Benz vertelt dat de focus van de webshop in het bijzonder op kleinzakelijke ondernemers en zzp’ers ligt. “Voor deze doelgroepen zijn snelheid, een efficiënte oriëntatie en ontzorging belangrijk naast de sterke, financieel gunstige propositie.”
Mercedes-Benz Financial Services verzorgt de klantenservice van de webshop.
Lees in Fleet&Mobility 3 van 2015 meer over de bestelautostrategieën van de Nederlandse importeurs.