Polestar gaat voor groei in de zakelijke markt

Polestar • Polestar mag dan een jong automerk zijn, het is allang niet meer alleen maar het zusje van Volvo of de dochter van het Chinese Geely. Polestar staat stevig op eigen benen en breidt het gamma in hoog tempo uit. Ramon Lingen, head of sales, licht de ambities van het Zweedse EV-merk in de zakelijke markt toe.
Redactie Redactie
• Laatste update:

Zzp’er

Polestar bracht in 2020 de 2 op de markt; eerder dit jaar kreeg dat model een facelift en een technische upgrade. Per november 2023 zijn er van de elektrische fastback volgens de verkoopstatistieken 9.800 exemplaren op kenteken gezet en Polestar verwacht zeer binnenkort de tienduizendste 2 te kunnen afleveren. In het eerste kwartaal van 2024 wordt er voor Europa gestart met de productie van de 3, de grotere SUV, en wordt tevens de 4, de suv-coupé, in Nederland geïntroduceerd. Met de belofte van de komst van topmodel 5, die later volgt, krijgt het gamma van Polestar de komende tijd dus een flinke boost. Goed nieuws voor de zakelijke markt, die de 2 inmiddels al stevig heeft omarmd. “De markt voor de 2 zit voor 75 tot 80 procent in het fleetkanaal”, zegt Ramon Lingen, head of sales. “Met de 3 en 4 gaan we meer balans in ons aanbod aanbrengen, vooral met de 3 spreken we veel meer de zzp’er aan, de dga, de mkb-ondernemer.”

Zweeds

De zakelijke markt blijkt vooral de heldere propositie van Polestar te waarderen. Lingen: “Wij onderscheiden ons met uniek Zweeds design en met duurzaamheid. En dat laatste niet in louter marketingtaal, maar in concrete acties. In 2030 willen wij een volledig klimaatneutrale auto bouwen, die dus in het hele productieproces geen CO2- uitstoot genereert. We zetten daarin al heel concrete stappen – meer dan andere fabrikanten, die het er vooral over hebben.”

80 vestigingen

Polestar profileert zich daarbij weliswaar sterk als onafhankelijk merk, maar dat wil niet zeggen dat het de voordelen van zijn afkomst negeert. “Wij hebben onze eigen R&D, sales en marketing, maar ons aftersalesnetwerk is hetzelfde als dat van Volvo; dat betekent dat we meer dan 80 vestigingen in Nederland hebben waar de klanten terecht kunnen voor service en onderhoud. Daarmee zijn wij van alle nieuwkomers in de markt redelijk uniek, want er zijn er maar een paar die zo’n landelijk dekkend servicenetwerk hebben. Dat is heel belangrijk voor onze klanten. Die vragen daar ook echt om. Bovendien leggen we ook sterk de nadruk op het persoonlijke contact met onze klanten. Wij zijn verder dan veel andere merken in online – je kunt online bij ons een auto bestellen, serviceafspraken maken, proefritten boeken, noem maar op. Maar na 3,5 jaar op de markt te zijn geweest is heel duidelijk dat Polestar vooral het verschil maakt in het offline deel: het menselijk contact. Ook daarin onderscheiden wij ons van de nieuwere merken op de markt.”

Meer lezen over Polestar

Polestar gaat voor groei in de zakelijke markt | Fleet&Mobility

Polestar gaat voor groei in de zakelijke markt

Polestar • Polestar mag dan een jong automerk zijn, het is allang niet meer alleen maar het zusje van Volvo of de dochter van het Chinese Geely. Polestar staat stevig op eigen benen en breidt het gamma in hoog tempo uit. Ramon Lingen, head of sales, licht de ambities van het Zweedse EV-merk in de zakelijke markt toe.
Redactie Redactie
• Laatste update:

Zzp’er

Polestar bracht in 2020 de 2 op de markt; eerder dit jaar kreeg dat model een facelift en een technische upgrade. Per november 2023 zijn er van de elektrische fastback volgens de verkoopstatistieken 9.800 exemplaren op kenteken gezet en Polestar verwacht zeer binnenkort de tienduizendste 2 te kunnen afleveren. In het eerste kwartaal van 2024 wordt er voor Europa gestart met de productie van de 3, de grotere SUV, en wordt tevens de 4, de suv-coupé, in Nederland geïntroduceerd. Met de belofte van de komst van topmodel 5, die later volgt, krijgt het gamma van Polestar de komende tijd dus een flinke boost. Goed nieuws voor de zakelijke markt, die de 2 inmiddels al stevig heeft omarmd. “De markt voor de 2 zit voor 75 tot 80 procent in het fleetkanaal”, zegt Ramon Lingen, head of sales. “Met de 3 en 4 gaan we meer balans in ons aanbod aanbrengen, vooral met de 3 spreken we veel meer de zzp’er aan, de dga, de mkb-ondernemer.”

Zweeds

De zakelijke markt blijkt vooral de heldere propositie van Polestar te waarderen. Lingen: “Wij onderscheiden ons met uniek Zweeds design en met duurzaamheid. En dat laatste niet in louter marketingtaal, maar in concrete acties. In 2030 willen wij een volledig klimaatneutrale auto bouwen, die dus in het hele productieproces geen CO2- uitstoot genereert. We zetten daarin al heel concrete stappen – meer dan andere fabrikanten, die het er vooral over hebben.”

80 vestigingen

Polestar profileert zich daarbij weliswaar sterk als onafhankelijk merk, maar dat wil niet zeggen dat het de voordelen van zijn afkomst negeert. “Wij hebben onze eigen R&D, sales en marketing, maar ons aftersalesnetwerk is hetzelfde als dat van Volvo; dat betekent dat we meer dan 80 vestigingen in Nederland hebben waar de klanten terecht kunnen voor service en onderhoud. Daarmee zijn wij van alle nieuwkomers in de markt redelijk uniek, want er zijn er maar een paar die zo’n landelijk dekkend servicenetwerk hebben. Dat is heel belangrijk voor onze klanten. Die vragen daar ook echt om. Bovendien leggen we ook sterk de nadruk op het persoonlijke contact met onze klanten. Wij zijn verder dan veel andere merken in online – je kunt online bij ons een auto bestellen, serviceafspraken maken, proefritten boeken, noem maar op. Maar na 3,5 jaar op de markt te zijn geweest is heel duidelijk dat Polestar vooral het verschil maakt in het offline deel: het menselijk contact. Ook daarin onderscheiden wij ons van de nieuwere merken op de markt.”

Meer lezen over Polestar