Maserati mikt op zakelijke markt

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat meldt het Italiaanse automerk.

Maserati wil zich van high-end sportwagenbouwer ontwikkelen tot merk in het upper premium-segment en zich profileren als bouwer van auto’s die gewoon zakelijk gereden kunnen worden. Het uniforme bijtellingstarief van 22 procent dat geldt voor niet-elektrische auto’s moet de aantrekkelijkheid van het merk vergroten. Maserati heeft een uitgebreid programma ontwikkeld om de Nederlandse markt te bewerken.

Rentetarieven

“Om een upper premium merk een positie te geven in deze volwassen markt, moet alles kloppen. Zaken zoals product management, data-feeding voor leasemaatschappijen, ROB- en aftersalesprogramma’s, garantieplanning, restwaarde-ontwikkeling en een professioneel used-car programma zijn belangrijke qualifiers”, stelt Maik Dielissen, consultant corporate sales voor Maserati in Nederland. Hij benadrukt dat captive-leasemaatschappij FCA Capital concurrerende rentetarieven biedt (2,9%).

De omvang van de markt in Nederland schat Maserati op ongeveer vijfduizend auto’s per jaar. In de eerste vijf maanden van dit jaar verkocht Maserati 60 auto’s in Nederland, ruim twee keer zo veel als in dezelfde periode het jaar ervoor.

Louwman, een van de vier Maserati-dealers in Nederland, voert sinds juli 2014 een leaselabel voor het merk: LEF, voor Louwman Exclusive Finance.

Maserati mikt op zakelijke markt | Fleet&Mobility

Maserati mikt op zakelijke markt

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat meldt het Italiaanse automerk.

Maserati wil zich van high-end sportwagenbouwer ontwikkelen tot merk in het upper premium-segment en zich profileren als bouwer van auto’s die gewoon zakelijk gereden kunnen worden. Het uniforme bijtellingstarief van 22 procent dat geldt voor niet-elektrische auto’s moet de aantrekkelijkheid van het merk vergroten. Maserati heeft een uitgebreid programma ontwikkeld om de Nederlandse markt te bewerken.

Rentetarieven

“Om een upper premium merk een positie te geven in deze volwassen markt, moet alles kloppen. Zaken zoals product management, data-feeding voor leasemaatschappijen, ROB- en aftersalesprogramma’s, garantieplanning, restwaarde-ontwikkeling en een professioneel used-car programma zijn belangrijke qualifiers”, stelt Maik Dielissen, consultant corporate sales voor Maserati in Nederland. Hij benadrukt dat captive-leasemaatschappij FCA Capital concurrerende rentetarieven biedt (2,9%).

De omvang van de markt in Nederland schat Maserati op ongeveer vijfduizend auto’s per jaar. In de eerste vijf maanden van dit jaar verkocht Maserati 60 auto’s in Nederland, ruim twee keer zo veel als in dezelfde periode het jaar ervoor.

Louwman, een van de vier Maserati-dealers in Nederland, voert sinds juli 2014 een leaselabel voor het merk: LEF, voor Louwman Exclusive Finance.