Hybride pakt duur uit in de vakantie

Redactie Redactie
• Laatste update:

De leasemaatschappij zegt brandstofverrekeningen te zien die in extreme gevallen oplopen tot 8.000 euro per auto per jaar. Het onderzoek laat verder zien dat slechts 5 procent van de leaserijders van semi-elektrische auto’s in de praktijk het normverbruik haalt.

De hoogte van brandstofkosten is afhankelijk van het land van bestemming. Zo blijken laadpalen in de Benelux en Duitsland ruim aanwezig, maar is Zuid-Europa volgens Alphabet een probleemzone.

Add-on Mobility
Als oplossing introduceerde Alphabet daarom Add-On Mobility. Met deze dienst kunnen leaserijders hun hybride auto maximaal 30 dagen per jaar inruilen voor een auto met alleen een brandstofmotor.
De populariteit van hybride auto’s wordt volgens Alphabet-woordvoerder Simon Corsèl voornamelijk veroorzaakt door de lage bijtelling.

“Terwijl deze auto’s in praktijk en vanuit werkgeversoogpunt niet altijd de beste keuze blijken te zijn. Met Add-On Mobility hebben wij een manier gevonden om deze behoefte te ondervangen. Vroeger koos de leaserijder voor een auto die geschikt was om drie weken mee op zomervakantie te kunnen. Met Add-on Mobility kan hij voor de vakantie een tijdelijke auto kiezen en wordt de keuze juist gemaakt op het gebruik tijdens het grootste gedeelte van het jaar.”

Hybride pakt duur uit in de vakantie | Fleet&Mobility

Hybride pakt duur uit in de vakantie

Redactie Redactie
• Laatste update:

De leasemaatschappij zegt brandstofverrekeningen te zien die in extreme gevallen oplopen tot 8.000 euro per auto per jaar. Het onderzoek laat verder zien dat slechts 5 procent van de leaserijders van semi-elektrische auto’s in de praktijk het normverbruik haalt.

De hoogte van brandstofkosten is afhankelijk van het land van bestemming. Zo blijken laadpalen in de Benelux en Duitsland ruim aanwezig, maar is Zuid-Europa volgens Alphabet een probleemzone.

Add-on Mobility
Als oplossing introduceerde Alphabet daarom Add-On Mobility. Met deze dienst kunnen leaserijders hun hybride auto maximaal 30 dagen per jaar inruilen voor een auto met alleen een brandstofmotor.
De populariteit van hybride auto’s wordt volgens Alphabet-woordvoerder Simon Corsèl voornamelijk veroorzaakt door de lage bijtelling.

“Terwijl deze auto’s in praktijk en vanuit werkgeversoogpunt niet altijd de beste keuze blijken te zijn. Met Add-On Mobility hebben wij een manier gevonden om deze behoefte te ondervangen. Vroeger koos de leaserijder voor een auto die geschikt was om drie weken mee op zomervakantie te kunnen. Met Add-on Mobility kan hij voor de vakantie een tijdelijke auto kiezen en wordt de keuze juist gemaakt op het gebruik tijdens het grootste gedeelte van het jaar.”