‘Leaseplan blijft vooral vloten servicen’

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat zegt Tex Gunning, topman van Leaseplan Corporation, in een interview met het internationale fleetmagazine Fleet Europe.

Gunning: “We blijven dicht bij wat al vijftig jaar de kern van het bedrijf is en dat is vloten servicen. Ik weet dat mensen graag praten over mobiliteit, maar there is no sexy story here en we gaan geen scooters en fietsen bieden.”

In het interview geeft Gunning aan dat hij vooral groei verwacht van grote internationale klanten. In antwoord daarop is Leaseplan begonnen met centralisering van de organisatie: de macht komt bij de holding te liggen, en alle lokale organisaties werken met dezelfde producten en systemen.

“Het voordeel van het oude systeem was dat de lokale organisatie dichtbij de markt stond en erg ondernemend was. Maar er waren ook beperkingen. Ieder land had zijn eigen systemen, zijn eigen leiderschapsstijl en er was geen centraal platform om best practises te bespreken”, aldus Gunning tegen Fleet Europe.

De ombouw van de organisatie gaat twee tot drie jaar duren.

‘Leaseplan blijft vooral vloten servicen’ | Fleet&Mobility

‘Leaseplan blijft vooral vloten servicen’

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat zegt Tex Gunning, topman van Leaseplan Corporation, in een interview met het internationale fleetmagazine Fleet Europe.

Gunning: “We blijven dicht bij wat al vijftig jaar de kern van het bedrijf is en dat is vloten servicen. Ik weet dat mensen graag praten over mobiliteit, maar there is no sexy story here en we gaan geen scooters en fietsen bieden.”

In het interview geeft Gunning aan dat hij vooral groei verwacht van grote internationale klanten. In antwoord daarop is Leaseplan begonnen met centralisering van de organisatie: de macht komt bij de holding te liggen, en alle lokale organisaties werken met dezelfde producten en systemen.

“Het voordeel van het oude systeem was dat de lokale organisatie dichtbij de markt stond en erg ondernemend was. Maar er waren ook beperkingen. Ieder land had zijn eigen systemen, zijn eigen leiderschapsstijl en er was geen centraal platform om best practises te bespreken”, aldus Gunning tegen Fleet Europe.

De ombouw van de organisatie gaat twee tot drie jaar duren.