Antwerpen laat forenzen te water

Redactie Redactie
• Laatste update:

Havenschepen Marc Van Peel voert eerst een marktverkenning uit, om zicht krijgen op wie de exploitatie van de waterbus op zich kan nemen en welke schepen er beschikbaar zijn. Ook wil het Havenbedrijf het concept toetsen. In een volgende fase wordt een aanbesteding uitgeschreven waarmee de uitbater voor de waterbus wordt gezocht.

“Een goed werkende waterbus moet mensen kunnen overtuigen om hun auto te laten staan. De Schelde is een onbenutte snelweg voor woon-werkverkeer”, zegt Van Peel. Met de waterbus wil het Havenbedrijf de havenwerknemers een duurzaam alternatief aanbieden om snel en efficiënt hun werkplek te bereiken.

In Rotterdam vaart de watertaxi, die wordt onder andere ingezet om de ring te ontlasten tijdens de spits. Lees hier in een interview dat eerder werd gepubliceerd in Fleet&Mobility hoe deze bijzondere vaartuigen worden beheerd.

Antwerpen laat forenzen te water | Fleet&Mobility

Antwerpen laat forenzen te water

Redactie Redactie
• Laatste update:

Havenschepen Marc Van Peel voert eerst een marktverkenning uit, om zicht krijgen op wie de exploitatie van de waterbus op zich kan nemen en welke schepen er beschikbaar zijn. Ook wil het Havenbedrijf het concept toetsen. In een volgende fase wordt een aanbesteding uitgeschreven waarmee de uitbater voor de waterbus wordt gezocht.

“Een goed werkende waterbus moet mensen kunnen overtuigen om hun auto te laten staan. De Schelde is een onbenutte snelweg voor woon-werkverkeer”, zegt Van Peel. Met de waterbus wil het Havenbedrijf de havenwerknemers een duurzaam alternatief aanbieden om snel en efficiënt hun werkplek te bereiken.

In Rotterdam vaart de watertaxi, die wordt onder andere ingezet om de ring te ontlasten tijdens de spits. Lees hier in een interview dat eerder werd gepubliceerd in Fleet&Mobility hoe deze bijzondere vaartuigen worden beheerd.