Gallery Route zet smart mobility centraal

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vakblad Fleet&Mobility, beursorganisator Amsterdam RAI en de RAI Vereniging organiseerden samen deze zogeheten Gallery Route. Genodigden konden kiezen uit drie routes waarlangs zij middels drie presentaties op de hoogte werden gebracht van de laatste ontwikkelingen in de branche. Tijdens de routes staan smart mobility, big data en connected cars centraal. De fleetmanagers worden ook bijgepraat over waterstof, zelfrijdende auto`s en privacy. Na een plenaire privéleasequiz door lease-expert Roel Hindriks en VNA-directeur Renate Hemerik gingen de routes van start.

SER, SAP en Singewald
Tijdens de route ‘Hoe gaan nieuwe technologieën en big data uw werk veranderen?’ sprak SER-voorzitter Pieter van Geel over de brandstof van de toekomst. Daarnaast legde Mark Raben, chief technology architect bij SAP, uit hoe je big data het beste in kan zetten om de zakelijke vloot optimaal in te zetten en sprak privacy-goeroe Alexander Singewald over de do’s en don’ts op het gebied van privacy en data.

Tomtom, Toyota en Allianz
De route met het thema ‘Speel vandaag in op de auto van de toekomst’  onthulde de Toyota Mirai, een waterstofauto. Hij is nog niet verkrijgbaar in Nederland, het merk wacht eerst op voldoende tankinfrastructuur. Carlo van de Weijer, directeur Smart Mobility TU/e en werkzaam bij Tomtom, liet zien hoe het OV het gaat verliezen van de auto. Zeker als de auto straks intelligenter is dan mensen. Maar de zelfrijdende auto? Daar gelooft hij niet in. Connected cars daarentegen wel. In diezelfde route nam Allianz Nederland-ceo Sjoerd Laarberg de bezoekers mee in het perspectief van verzekeraars over de zelfrijdende auto.

Google, Mercedes-Benz en Connecting Mobility
De derde route stond helemaal in het teken van ‘Hoe smart mobility het fleetmanagement verandert’. Marja van Strien is directeur van Connecting Mobility en legde uit dat slim verkeersmanagement een bijdrage kan leveren aan de efficiency van een wagenpark. Dariu Gavrila van Daimler gaf een overzicht van de nieuwste rij-assistentiesystemen en wat we in de toekomst kunnen verwachten. Tot slot schetste Jochem de Jong hoe het digitale leven op de smartphone wordt geïntegreerd in de auto. Bijvoorbeeld met de Android-Auto van Google.

De ochtend werd afgesloten met een lunch en de officiële opening door Mark Rutte, waarna de fleet- en mobiliteitsmanagers vrij waren om op de beurs rond te lopen.

Lees het artikel dat eerder in Fleet&Mobility verscheen over de Gallery Route met daarin interviews met alle sprekers.

Op de foto: Toyota’s Didier Stevens en de waterstof Mirai tijdens de Gallery Route.

Meer lezen over Gallery Route

Gallery Route zet smart mobility centraal | Fleet&Mobility

Gallery Route zet smart mobility centraal

Redactie Redactie
• Laatste update:

Vakblad Fleet&Mobility, beursorganisator Amsterdam RAI en de RAI Vereniging organiseerden samen deze zogeheten Gallery Route. Genodigden konden kiezen uit drie routes waarlangs zij middels drie presentaties op de hoogte werden gebracht van de laatste ontwikkelingen in de branche. Tijdens de routes staan smart mobility, big data en connected cars centraal. De fleetmanagers worden ook bijgepraat over waterstof, zelfrijdende auto`s en privacy. Na een plenaire privéleasequiz door lease-expert Roel Hindriks en VNA-directeur Renate Hemerik gingen de routes van start.

SER, SAP en Singewald
Tijdens de route ‘Hoe gaan nieuwe technologieën en big data uw werk veranderen?’ sprak SER-voorzitter Pieter van Geel over de brandstof van de toekomst. Daarnaast legde Mark Raben, chief technology architect bij SAP, uit hoe je big data het beste in kan zetten om de zakelijke vloot optimaal in te zetten en sprak privacy-goeroe Alexander Singewald over de do’s en don’ts op het gebied van privacy en data.

Tomtom, Toyota en Allianz
De route met het thema ‘Speel vandaag in op de auto van de toekomst’  onthulde de Toyota Mirai, een waterstofauto. Hij is nog niet verkrijgbaar in Nederland, het merk wacht eerst op voldoende tankinfrastructuur. Carlo van de Weijer, directeur Smart Mobility TU/e en werkzaam bij Tomtom, liet zien hoe het OV het gaat verliezen van de auto. Zeker als de auto straks intelligenter is dan mensen. Maar de zelfrijdende auto? Daar gelooft hij niet in. Connected cars daarentegen wel. In diezelfde route nam Allianz Nederland-ceo Sjoerd Laarberg de bezoekers mee in het perspectief van verzekeraars over de zelfrijdende auto.

Google, Mercedes-Benz en Connecting Mobility
De derde route stond helemaal in het teken van ‘Hoe smart mobility het fleetmanagement verandert’. Marja van Strien is directeur van Connecting Mobility en legde uit dat slim verkeersmanagement een bijdrage kan leveren aan de efficiency van een wagenpark. Dariu Gavrila van Daimler gaf een overzicht van de nieuwste rij-assistentiesystemen en wat we in de toekomst kunnen verwachten. Tot slot schetste Jochem de Jong hoe het digitale leven op de smartphone wordt geïntegreerd in de auto. Bijvoorbeeld met de Android-Auto van Google.

De ochtend werd afgesloten met een lunch en de officiële opening door Mark Rutte, waarna de fleet- en mobiliteitsmanagers vrij waren om op de beurs rond te lopen.

Lees het artikel dat eerder in Fleet&Mobility verscheen over de Gallery Route met daarin interviews met alle sprekers.

Op de foto: Toyota’s Didier Stevens en de waterstof Mirai tijdens de Gallery Route.

Meer lezen over Gallery Route