Dertig Caddy’s als rolstoeltaxi

Redactie Redactie
• Laatste update:

Importeur van Volkswagen Bedrijfswagens Pon, maakt de samenwerking bekend. 

De RMC is een dochteronderneming van de Rotterdamse Taxi Centrale RTC en de RET, en vervoert per dag meer dan 10 duizend personen.

Rob Bouman, van de RMC over de keuze voor Volkswagen: “De Caddy TGI kan rijden op groengas van biomassa en maakt daarmee duurzame mobiliteit beschikbaar tegen lage exploitatiekosten. Andere doorslaggevende factoren voor ons om te kiezen voor de Caddy zijn het ruimteaanbod, het hoge comfortniveau en het innovatieve karakter. Zo zijn deze modellen voorzien van een beeldscherm waarop de klant de reis kan volgen. Ook komen deze Volkswagens goed voor de dag met hun antracietgrijze exterieur en extra donker getinte zijruiten achter. Kortom: deze duurzame en stijlvolle rolstoeltaxi’s zijn een aanwinst voor ons wagenpark.”

De Caddy TGI heeft een 1.4-liter TGI-motor (81 kW/110 pk) die geschikt is voor Compressed Natural Gas (Aardgas, of Groengas van biomassa) en benzine. Hij is standaard uitgevoerd met een zesversnellingsbak. Het voertuig is voorzien van een start/stopsysteem en heeft een gemiddeld verbruikscijfer van 4,1 kg CNG/100 km. Dit komt overeen met een gemiddelde CO2-uitstoot van 112 g/km. Als er gereden wordt op groengas is de gemiddelde CO2-uitstoot slechts 31 g/km.

De dertig Caddy`s zijn, samen met een aantal Transporter-modellen, geleverd door Volkswagen Bedrijfswagens-dealer Hoogenboom in Rotterdam en de ombouw tot rolstoeluitvoering is uitgevoerd door Bierman.

Dertig Caddy’s als rolstoeltaxi | Fleet&Mobility

Dertig Caddy’s als rolstoeltaxi

Redactie Redactie
• Laatste update:

Importeur van Volkswagen Bedrijfswagens Pon, maakt de samenwerking bekend. 

De RMC is een dochteronderneming van de Rotterdamse Taxi Centrale RTC en de RET, en vervoert per dag meer dan 10 duizend personen.

Rob Bouman, van de RMC over de keuze voor Volkswagen: “De Caddy TGI kan rijden op groengas van biomassa en maakt daarmee duurzame mobiliteit beschikbaar tegen lage exploitatiekosten. Andere doorslaggevende factoren voor ons om te kiezen voor de Caddy zijn het ruimteaanbod, het hoge comfortniveau en het innovatieve karakter. Zo zijn deze modellen voorzien van een beeldscherm waarop de klant de reis kan volgen. Ook komen deze Volkswagens goed voor de dag met hun antracietgrijze exterieur en extra donker getinte zijruiten achter. Kortom: deze duurzame en stijlvolle rolstoeltaxi’s zijn een aanwinst voor ons wagenpark.”

De Caddy TGI heeft een 1.4-liter TGI-motor (81 kW/110 pk) die geschikt is voor Compressed Natural Gas (Aardgas, of Groengas van biomassa) en benzine. Hij is standaard uitgevoerd met een zesversnellingsbak. Het voertuig is voorzien van een start/stopsysteem en heeft een gemiddeld verbruikscijfer van 4,1 kg CNG/100 km. Dit komt overeen met een gemiddelde CO2-uitstoot van 112 g/km. Als er gereden wordt op groengas is de gemiddelde CO2-uitstoot slechts 31 g/km.

De dertig Caddy`s zijn, samen met een aantal Transporter-modellen, geleverd door Volkswagen Bedrijfswagens-dealer Hoogenboom in Rotterdam en de ombouw tot rolstoeluitvoering is uitgevoerd door Bierman.