Kostenbesparing heeft prio fleetmanager

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zo hanteert de helft van de respondenten nog altijd de brandstofnorm van de leasemaatschappij en niet de werkelijke gebruikscijfers en sluit slechts 12 procent van de fleetowners duurder tanken langs de snelweg uit. Dat blijkt uit het jaarlijkse benchmarkonderzoek ‘Integraal Fleetmanagement’ van wagenpakrbeheerder ROI Fleet.

Ruim driekwart (75%) van de ondervraagde bedrijven zegt kostenbesparing bovenaan te hebben staan, gevolgd door CO2-uitstootreductie (52,3%) en een moderne mobiliteitsregeling (43,1%).

‘Gebrekkige’ mobiliteitsregelingen
Volgens Jaap van Daalen, directeur van ROI Fleet, blijven veel mogelijkheden liggen. Naast het niet doorbelasten van andere ‘excessen’ op het gebied van brandstof, wijst hij op zaken als het overschrijden van het leasebudget, het geen grenzen stellen aan privékilometers en ‘gebrekkige’ mobiliteitsregelingen. Ook door het beperken van het aantal merken, dat extra kortingen op auto’s kan opleveren, valt naar zijn mening winst te behalen. “En”, besluit hij, “vreemd genoeg weren fleetowners vaak volledig elektrische auto’s, terwijl plug-in hybrides wel zijn toegestaan.”

Kostenbesparing heeft prio fleetmanager | Fleet&Mobility

Kostenbesparing heeft prio fleetmanager

Redactie Redactie
• Laatste update:

Zo hanteert de helft van de respondenten nog altijd de brandstofnorm van de leasemaatschappij en niet de werkelijke gebruikscijfers en sluit slechts 12 procent van de fleetowners duurder tanken langs de snelweg uit. Dat blijkt uit het jaarlijkse benchmarkonderzoek ‘Integraal Fleetmanagement’ van wagenpakrbeheerder ROI Fleet.

Ruim driekwart (75%) van de ondervraagde bedrijven zegt kostenbesparing bovenaan te hebben staan, gevolgd door CO2-uitstootreductie (52,3%) en een moderne mobiliteitsregeling (43,1%).

‘Gebrekkige’ mobiliteitsregelingen
Volgens Jaap van Daalen, directeur van ROI Fleet, blijven veel mogelijkheden liggen. Naast het niet doorbelasten van andere ‘excessen’ op het gebied van brandstof, wijst hij op zaken als het overschrijden van het leasebudget, het geen grenzen stellen aan privékilometers en ‘gebrekkige’ mobiliteitsregelingen. Ook door het beperken van het aantal merken, dat extra kortingen op auto’s kan opleveren, valt naar zijn mening winst te behalen. “En”, besluit hij, “vreemd genoeg weren fleetowners vaak volledig elektrische auto’s, terwijl plug-in hybrides wel zijn toegestaan.”