Grondlegger Streetscooter koopt zijn geesteskind terug

Robert Smid Robert Smid
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

De acquisitie is mede mogelijk gemaakt door DHL Group, eerder eigenaar van Streetscooter, dat direct een order heeft geplaatst voor 700 voertuigen.

Schuh stond in 2010 aan de wieg van Streetscooter, maar verkocht zijn geesteskind in 2014 aan Deutsche Post, het moederbedrijf van DHL. Sindsdien is Streetscooter verschillende keren van eigenaar gewisseld. In 2016 was de Streetscooter een van de eerste elektrische bestelwagens op de markt, ook in Nederland werd het een bekende verschijning als voertuig van DHL.

In oktober 2021 kwam het bedrijf in handen van het Luxemburgse Odin Automotive, dat later B-On werd. In september van 2023 verklaarde een Duitse rechtbank dit bedrijf failliet, waarna een periode van onzekerheid volgde voor Streetscooter.

Schuh stelt dat hij nu 25 miljoen euro wil investeren in de ontwikkeling van een nieuw model. Evolution blijven streven naar ‘het introduceren van superieure duurzaamheid in de auto-industrie door de buitengewone levensduur van voertuigen’.

Grondlegger Streetscooter koopt zijn geesteskind terug | Fleet&Mobility

Grondlegger Streetscooter koopt zijn geesteskind terug

Robert L. Smid Robert L. Smid
• Laatste update:
(Foto: Shutterstock)

De acquisitie is mede mogelijk gemaakt door DHL Group, eerder eigenaar van Streetscooter, dat direct een order heeft geplaatst voor 700 voertuigen.

Schuh stond in 2010 aan de wieg van Streetscooter, maar verkocht zijn geesteskind in 2014 aan Deutsche Post, het moederbedrijf van DHL. Sindsdien is Streetscooter verschillende keren van eigenaar gewisseld. In 2016 was de Streetscooter een van de eerste elektrische bestelwagens op de markt, ook in Nederland werd het een bekende verschijning als voertuig van DHL.

In oktober 2021 kwam het bedrijf in handen van het Luxemburgse Odin Automotive, dat later B-On werd. In september van 2023 verklaarde een Duitse rechtbank dit bedrijf failliet, waarna een periode van onzekerheid volgde voor Streetscooter.

Schuh stelt dat hij nu 25 miljoen euro wil investeren in de ontwikkeling van een nieuw model. Evolution blijven streven naar ‘het introduceren van superieure duurzaamheid in de auto-industrie door de buitengewone levensduur van voertuigen’.