Autobrief aangenomen door Tweede Kamer

Redactie Redactie
• Laatste update:

Een amendement zorgt ervoor dat plug-ins hun korting op de mbr ook in 2019 nog geldt. Het halftarief wordt een jaar later, in 2020, omgezet in een driekwartstarief. De Tweede Kamer beoogt dat plug-ins hierdoor aantrekkelijker worden als occasion, iets waar de autobranche al lang om vraagt.

Daarnaast geldt de aangekondigde bpm-verlaging van 12 procent over vier jaar niet voor de dieseltoeslagen. De bpm op een dieselauto bestaat uit twee delen: het CO2-afhankelijke tarief en de dieseltoeslag. Beide zouden tot en met 2020 met 12,2 procent dalen. De dieseltoeslag blijft nu buiten de daling. Daardoor komt er budgettaire ruimte om de CO2-afhankelijke tarieven sterker te laten dalen, namelijk met 14,7 procent.

Autobrief aangenomen door Tweede Kamer | Fleet&Mobility

Autobrief aangenomen door Tweede Kamer

Redactie Redactie
• Laatste update:

Een amendement zorgt ervoor dat plug-ins hun korting op de mbr ook in 2019 nog geldt. Het halftarief wordt een jaar later, in 2020, omgezet in een driekwartstarief. De Tweede Kamer beoogt dat plug-ins hierdoor aantrekkelijker worden als occasion, iets waar de autobranche al lang om vraagt.

Daarnaast geldt de aangekondigde bpm-verlaging van 12 procent over vier jaar niet voor de dieseltoeslagen. De bpm op een dieselauto bestaat uit twee delen: het CO2-afhankelijke tarief en de dieseltoeslag. Beide zouden tot en met 2020 met 12,2 procent dalen. De dieseltoeslag blijft nu buiten de daling. Daardoor komt er budgettaire ruimte om de CO2-afhankelijke tarieven sterker te laten dalen, namelijk met 14,7 procent.