Zego en Hello Mobility gaan samenwerken

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Zego en Hello Mobility willen wagenparkbeheerders betere inzichten geven in wagenparken. (Foto: Shutterstock)

Zego biedt flexibele verzekeringsoplossingen en maakt gebruik van data en telematica, bijvoorbeeld om meer inzicht te geven in het rijgedrag binnen het wagenpark. Hello Mobility biedt schadepreventie en combineert daarvoor onder andere technologie en voertuigdata. Door de samenwerking zeggen beide bedrijven actiever risicobeheer te kunnen bieden. 

“Door de samenwerking kunnen we onze klanten extra inzicht geven in het rijgedrag, bijvoorbeeld door de wagenparkscan die Hello Mobility uitvoert. Op basis van die informatie kunnen chauffeurs advies krijgen hoe ze beter kunnen rijden. Veilig en verantwoord rijgedrag wordt hiermee een business case, omdat men de effecten ervan kan terugzien in de premie”, aldus Sander Kernkamp, general manager Zego Nederland.

Bochten

Volgens Han Arts, commercieel directeur van Hello Mobility, gaat schadepreventie pas werken als het leeft binnen het bedrijf. “De mogelijkheden gaan verder dan verkeersveiligheid en schadepreventie. Beter rijden betekent niet alleen veiliger rijden, maar ook zuiniger en schoner. Denk hierbij aan een vermindering in CO2 uitstoot, brandstof- en energieverbruik, stilstand, lagere onderhoudskosten en routeoptimalisatie. Dat helpt ook om de wagenparkkosten onder controle te houden”, aldus Arts.

Naast basisinformatie, wordt ook data verzameld over de manier waarop bochten worden genomen, het remgedrag of de manier waarop wordt versneld. 

Zego en Hello Mobility gaan samenwerken | Fleet&Mobility

Zego en Hello Mobility gaan samenwerken

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
Zego en Hello Mobility willen wagenparkbeheerders betere inzichten geven in wagenparken. (Foto: Shutterstock)

Zego biedt flexibele verzekeringsoplossingen en maakt gebruik van data en telematica, bijvoorbeeld om meer inzicht te geven in het rijgedrag binnen het wagenpark. Hello Mobility biedt schadepreventie en combineert daarvoor onder andere technologie en voertuigdata. Door de samenwerking zeggen beide bedrijven actiever risicobeheer te kunnen bieden. 

“Door de samenwerking kunnen we onze klanten extra inzicht geven in het rijgedrag, bijvoorbeeld door de wagenparkscan die Hello Mobility uitvoert. Op basis van die informatie kunnen chauffeurs advies krijgen hoe ze beter kunnen rijden. Veilig en verantwoord rijgedrag wordt hiermee een business case, omdat men de effecten ervan kan terugzien in de premie”, aldus Sander Kernkamp, general manager Zego Nederland.

Bochten

Volgens Han Arts, commercieel directeur van Hello Mobility, gaat schadepreventie pas werken als het leeft binnen het bedrijf. “De mogelijkheden gaan verder dan verkeersveiligheid en schadepreventie. Beter rijden betekent niet alleen veiliger rijden, maar ook zuiniger en schoner. Denk hierbij aan een vermindering in CO2 uitstoot, brandstof- en energieverbruik, stilstand, lagere onderhoudskosten en routeoptimalisatie. Dat helpt ook om de wagenparkkosten onder controle te houden”, aldus Arts.

Naast basisinformatie, wordt ook data verzameld over de manier waarop bochten worden genomen, het remgedrag of de manier waarop wordt versneld.