Directlease start private lease offensief in België

Redactie Redactie
• Laatste update:

Bij 45 vestigingen van de Carrefour in België staan Opels Corsa Enjoy, waarbij een contract kan worden afgesloten voor 36 maanden, 178 euro per maand all-in, behalve brandstof.

De actie is vandaag gestart en loopt een week, tot 27 september, in de winkels en wordt daarna nog twee weken online voortgezet op de Belgische site van Directlease.

In Nederland heeft vooral Leaseplan met dergelijke acties gezorgd voor veel bekendheid voor het product private lease. Bijvoorbeeld bij de Mediamarkt, de Bijenkorf, V&D en Albert Heijn. Opel ging eerder al in zee met Leaseplan en Albert Heijn. Dat doet Directlease nu in België met Carrefour. 

Tienduizend
Directlease is in januari van dit jaar gestart met private lease in België. Joris Gommers, commercieel directeur van de International Car Lease Holding (ICLH) waar Directlease onder valt, vertelt dat de private leasemarkt in België nog een jonge markt is in vergelijking met Nederland. “In België zijn met name de captives actief met private lease, multimerk aanbieders slechts in beperkte mate.”

Directlease is sinds 2004 in België (Antwerpen) gevestigd. De Belgische vloot van ICLH bereikt naar verwachting volgens Gommers in november de tienduizend voertuigen. “Deze actie niet meegerekend.” Verwachte verkoopaantallen worden niet genoemd over de actie met Carrefour en Opel. “Uiteraard willen we verkopen, maar de actie is ook bedoeld om Directlease en het product privélease bekender te maken bij onze zuiderburen.”

Volgens Gommers is Directlease nog niet bezig met het opzetten van vervolgacties of vergelijkbare acties in Nederland of Duitsland, waar het bedrijf ook actief is.

Directlease start private lease offensief in België | Fleet&Mobility

Directlease start private lease offensief in België

Redactie Redactie
• Laatste update:

Bij 45 vestigingen van de Carrefour in België staan Opels Corsa Enjoy, waarbij een contract kan worden afgesloten voor 36 maanden, 178 euro per maand all-in, behalve brandstof.

De actie is vandaag gestart en loopt een week, tot 27 september, in de winkels en wordt daarna nog twee weken online voortgezet op de Belgische site van Directlease.

In Nederland heeft vooral Leaseplan met dergelijke acties gezorgd voor veel bekendheid voor het product private lease. Bijvoorbeeld bij de Mediamarkt, de Bijenkorf, V&D en Albert Heijn. Opel ging eerder al in zee met Leaseplan en Albert Heijn. Dat doet Directlease nu in België met Carrefour. 

Tienduizend
Directlease is in januari van dit jaar gestart met private lease in België. Joris Gommers, commercieel directeur van de International Car Lease Holding (ICLH) waar Directlease onder valt, vertelt dat de private leasemarkt in België nog een jonge markt is in vergelijking met Nederland. “In België zijn met name de captives actief met private lease, multimerk aanbieders slechts in beperkte mate.”

Directlease is sinds 2004 in België (Antwerpen) gevestigd. De Belgische vloot van ICLH bereikt naar verwachting volgens Gommers in november de tienduizend voertuigen. “Deze actie niet meegerekend.” Verwachte verkoopaantallen worden niet genoemd over de actie met Carrefour en Opel. “Uiteraard willen we verkopen, maar de actie is ook bedoeld om Directlease en het product privélease bekender te maken bij onze zuiderburen.”

Volgens Gommers is Directlease nog niet bezig met het opzetten van vervolgacties of vergelijkbare acties in Nederland of Duitsland, waar het bedrijf ook actief is.