ALD Automotive stapt retailmarkt op

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Foto: ALD Automotive.

Leasemaatschappij ALD Automotive gaat internationaal zijn remarketingplatform ALD Carmarket ook inzetten op de consumentenmarkt. Daarnaast is voor de handel het platform uitgebreid zodat in elk land het internationale aanbod is te zien. Dat meldt het bedrijf aan Automotive.

Ook in Nederland wil het bedrijf auto’s die terugkomen uit de lease deels rechtstreeks aan consumenten gaan verkopen, maar dan in samenwerking met partners als dealerholding Stern. ALD Automotive nam vorig jaar de leaseportefeuille over van Stern, waarbij de intentie werd uitgesproken om op het gebied van onderhoud en verkoop samen te werken.

In 2019 werden er door ALD International 298 duizend occasions verkocht, in Nederland komen er jaarlijks ongeveer 16 duizend auto’s terug uit een leasecontract. De verwachting voor dit jaar is een lichte groei. “De meeste grenzen zijn nu ook weer open, en we zien juist de internationale verkoop in de laatste jaren toenemen”, zegt operationeel directeur Louis Wyers. “Daarnaast zien we een toenemende trend naar occasionlease en daar spelen we nu op in.”

ALD Automotive is actief in 43 landen en beheert een vloot van 1,78 miljoen auto’s. Het bedrijf won vorig jaar een Fleet Europe Innovation Award voor de Mobility as a Service app Move.Op 1 juli vindt het Automotive Leasing Event plaats, waar alle ontwikkelingen in de leasebranche worden besproken.

ALD Automotive stapt retailmarkt op | Fleet&Mobility

ALD Automotive stapt retailmarkt op

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Foto: ALD Automotive.

Leasemaatschappij ALD Automotive gaat internationaal zijn remarketingplatform ALD Carmarket ook inzetten op de consumentenmarkt. Daarnaast is voor de handel het platform uitgebreid zodat in elk land het internationale aanbod is te zien. Dat meldt het bedrijf aan Automotive.

Ook in Nederland wil het bedrijf auto’s die terugkomen uit de lease deels rechtstreeks aan consumenten gaan verkopen, maar dan in samenwerking met partners als dealerholding Stern. ALD Automotive nam vorig jaar de leaseportefeuille over van Stern, waarbij de intentie werd uitgesproken om op het gebied van onderhoud en verkoop samen te werken.

In 2019 werden er door ALD International 298 duizend occasions verkocht, in Nederland komen er jaarlijks ongeveer 16 duizend auto’s terug uit een leasecontract. De verwachting voor dit jaar is een lichte groei. “De meeste grenzen zijn nu ook weer open, en we zien juist de internationale verkoop in de laatste jaren toenemen”, zegt operationeel directeur Louis Wyers. “Daarnaast zien we een toenemende trend naar occasionlease en daar spelen we nu op in.”

ALD Automotive is actief in 43 landen en beheert een vloot van 1,78 miljoen auto’s. Het bedrijf won vorig jaar een Fleet Europe Innovation Award voor de Mobility as a Service app Move.Op 1 juli vindt het Automotive Leasing Event plaats, waar alle ontwikkelingen in de leasebranche worden besproken.