‘Ook DFM haalt auto’s van Car Driver Deals terug’

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Car Driver Deals kwam enkele weken geleden in de problemen toen verhuurders en leasemaatschappijen massaal voorloopauto’s kwamen ophalen bij CDD-klanten. Dit gebeurde nadat CDD zijn betalingsverplichtingen niet meer nakwam. Het bedrijf zou zo’n drieduizend klanten hebben en 50 leveranciers. Klanten konden tegen een zeer scherp tarief een auto leasen, als ze tussen een jaar en de volledige looptijd vooruit betaalden. De voorloopauto’s kwamen bij verhuur- en leasemaatschappijen vandaan, maar het was de bedoeling dat klanten daarna een auto van CDD zelf zouden krijgen. Deze auto’s – of een deel ervan – werden gefinancierd door DFM, een dochteronderneming van VWPFS. De eigenaren van CDD, die niet voor commentaar bereikbaar zijn, stellen dat de stagnerende autoproductie als gevolg van het chiptekort, en de te hoge prijzen voor inhuur van auto’s, uiteindelijk tot betalingsproblemen leidden. Klanten zouden bij elkaar meer dan 40 miljoen euro hebben betaald voor de auto, vele op basis van een financiering bij ABN-Amro-dochter Alfam Defam.

Lees het volledige dossier op Automotive-online.nl.

‘Ook DFM haalt auto’s van Car Driver Deals terug’ | Fleet&Mobility

‘Ook DFM haalt auto’s van Car Driver Deals terug’

Luberto van Buiten Luberto van Buiten
• Laatste update:
Foto: Shutterstock

Car Driver Deals kwam enkele weken geleden in de problemen toen verhuurders en leasemaatschappijen massaal voorloopauto’s kwamen ophalen bij CDD-klanten. Dit gebeurde nadat CDD zijn betalingsverplichtingen niet meer nakwam. Het bedrijf zou zo’n drieduizend klanten hebben en 50 leveranciers. Klanten konden tegen een zeer scherp tarief een auto leasen, als ze tussen een jaar en de volledige looptijd vooruit betaalden. De voorloopauto’s kwamen bij verhuur- en leasemaatschappijen vandaan, maar het was de bedoeling dat klanten daarna een auto van CDD zelf zouden krijgen. Deze auto’s – of een deel ervan – werden gefinancierd door DFM, een dochteronderneming van VWPFS. De eigenaren van CDD, die niet voor commentaar bereikbaar zijn, stellen dat de stagnerende autoproductie als gevolg van het chiptekort, en de te hoge prijzen voor inhuur van auto’s, uiteindelijk tot betalingsproblemen leidden. Klanten zouden bij elkaar meer dan 40 miljoen euro hebben betaald voor de auto, vele op basis van een financiering bij ABN-Amro-dochter Alfam Defam.

Lees het volledige dossier op Automotive-online.nl.