Tien procent fleetowners staat geen elektrische leaseauto’s toe

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Bijna 10 procent staat geen elektrische leaseauto toe. (foto: Autobinck)

Een van de opvallendste uitkomsten is volgens Fleet Support dat 9 procent van de respondenten nog steeds geen optie biedt om elektrisch te rijden. Ook komt naar voren dat bij grote fleetowners met meer dan 750 leaseauto’s vaker wordt gekozen voor een batterij-elektrische auto of waterstofauto. Bij kleinere wagenparken is het aandeel benzine groter dan bij grote wagenparken, terwijl 54 procent van de bedrijven het nog altijd toestaat om een dieselauto te kiezen. Welke leaseauto ook wordt gekozen, de meeste bedrijven beperken zich niet tot één leasemaatschappij. Uit het onderzoek blijkt dat 65,5 procent van de respondenten werkt met twee of meer leasemaatschappijen. Bijna de helft werkt zelfs met drie of meer leasemaatschappijen.

“Er liggen veel kansen voor fleetowners om hun kosten te beheersen door bewuster om te gaan met mobiliteitsregelingen. Zo zien we dat een mobiliteitsbudget een steeds populairder alternatief is voor een leaseauto. 64 procent van de respondenten biedt dit inmiddels aan en bij bedrijven met een wagenpark van meer dan 750 leaseauto’s is dit zelfs 80 procent”, aldus Jaap van Daalen, Commercieel Directeur van Fleet Support.

De eerste Fleet Mobility Monitor van Fleet Support is het resultaat van uitvoerig onderzoek naar de mobiliteitsregelingen van 61 grote en middelgrote bedrijven uit 15 verschillende branches. De wagenparken van de respondenten tellen gemiddeld 891 leaseauto’s.

Tien procent fleetowners staat geen elektrische leaseauto’s toe | Fleet&Mobility

Tien procent fleetowners staat geen elektrische leaseauto’s toe

Nienke Eusterbrock Nienke Eusterbrock
• Laatste update:
Bijna 10 procent staat geen elektrische leaseauto toe.
Bijna 10 procent staat geen elektrische leaseauto toe. (foto: Autobinck)

Een van de opvallendste uitkomsten is volgens Fleet Support dat 9 procent van de respondenten nog steeds geen optie biedt om elektrisch te rijden. Ook komt naar voren dat bij grote fleetowners met meer dan 750 leaseauto’s vaker wordt gekozen voor een batterij-elektrische auto of waterstofauto. Bij kleinere wagenparken is het aandeel benzine groter dan bij grote wagenparken, terwijl 54 procent van de bedrijven het nog altijd toestaat om een dieselauto te kiezen. Welke leaseauto ook wordt gekozen, de meeste bedrijven beperken zich niet tot één leasemaatschappij. Uit het onderzoek blijkt dat 65,5 procent van de respondenten werkt met twee of meer leasemaatschappijen. Bijna de helft werkt zelfs met drie of meer leasemaatschappijen.

“Er liggen veel kansen voor fleetowners om hun kosten te beheersen door bewuster om te gaan met mobiliteitsregelingen. Zo zien we dat een mobiliteitsbudget een steeds populairder alternatief is voor een leaseauto. 64 procent van de respondenten biedt dit inmiddels aan en bij bedrijven met een wagenpark van meer dan 750 leaseauto’s is dit zelfs 80 procent”, aldus Jaap van Daalen, Commercieel Directeur van Fleet Support.

De eerste Fleet Mobility Monitor van Fleet Support is het resultaat van uitvoerig onderzoek naar de mobiliteitsregelingen van 61 grote en middelgrote bedrijven uit 15 verschillende branches. De wagenparken van de respondenten tellen gemiddeld 891 leaseauto’s.