App tegen smartphone-gebruik telt 25 duizend downloads

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Interpolis.

Eind maart tot en met eind juni draaide de verzekeringsmaatschappij de campagne ‘Heel Nederland in de Automodus’. Die 25 duizend gebruikers blijken 1 miljoen mobielvrije kilometers te hebben gereden. Daarvan zijn er 50 duizend van het Interpolis-personeel zelf.

Voor de campagne werd heel wat uit de kast getrokken: Radio 538, rapper Lange Frans en zangeres Do spoorden radioluisteraars ‘s ochtends bij Edwin Evers en ‘s avonds bij de Avondploeg aan om de app te gebruiken.

Nieuwe experimenten
Hoewel de campagne nu is afgelopen, blijft de app gratis beschikbaar. Interpolis geeft aan naar nieuwe experimenten te zoeken. Dat doen zij het liefst in samenwerking met klanten, externe organisaties zoals Veilig Verkeer Nederland of overheidsinstellingen.

Melanie Schultz van Haegen, minister van Infrastructuur en Milieu, juicht het initiatief toe. “Met onze campagne ‘Onderweg ben ik offline’ vragen we automobilisten tijdens het rijden niet bezig te zijn met sociale media. Ik ben blij dat ook andere partijen zich inzetten om dit probleem aan te pakken. De campagne van Interpolis is hier een goed voorbeeld van. De app is een mooi hulpmiddel voor automobilisten om de verleiding van sociale media te weerstaan.”

Een proef met de app – voorafgaand aan de campagne – wees uit dat 74 procent van de gebruikers de smartphone links liet liggen.

Rijstijl-hulp Safe Driving Insights, ook bedoeld om het verkeer veiliger te maken, won in 2015 de ANWB Mobiliteitsprijs.

Uit onderzoek van Keuzeweg en VMS Insight blijkt dat zakelijk rijders appen achter het stuur gevaarlijk vinden, maar het toch doen.

App tegen smartphone-gebruik telt 25 duizend downloads | Fleet&Mobility

App tegen smartphone-gebruik telt 25 duizend downloads

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Interpolis.

Eind maart tot en met eind juni draaide de verzekeringsmaatschappij de campagne ‘Heel Nederland in de Automodus’. Die 25 duizend gebruikers blijken 1 miljoen mobielvrije kilometers te hebben gereden. Daarvan zijn er 50 duizend van het Interpolis-personeel zelf.

Voor de campagne werd heel wat uit de kast getrokken: Radio 538, rapper Lange Frans en zangeres Do spoorden radioluisteraars ‘s ochtends bij Edwin Evers en ‘s avonds bij de Avondploeg aan om de app te gebruiken.

Nieuwe experimenten
Hoewel de campagne nu is afgelopen, blijft de app gratis beschikbaar. Interpolis geeft aan naar nieuwe experimenten te zoeken. Dat doen zij het liefst in samenwerking met klanten, externe organisaties zoals Veilig Verkeer Nederland of overheidsinstellingen.

Melanie Schultz van Haegen, minister van Infrastructuur en Milieu, juicht het initiatief toe. “Met onze campagne ‘Onderweg ben ik offline’ vragen we automobilisten tijdens het rijden niet bezig te zijn met sociale media. Ik ben blij dat ook andere partijen zich inzetten om dit probleem aan te pakken. De campagne van Interpolis is hier een goed voorbeeld van. De app is een mooi hulpmiddel voor automobilisten om de verleiding van sociale media te weerstaan.”

Een proef met de app – voorafgaand aan de campagne – wees uit dat 74 procent van de gebruikers de smartphone links liet liggen.

Rijstijl-hulp Safe Driving Insights, ook bedoeld om het verkeer veiliger te maken, won in 2015 de ANWB Mobiliteitsprijs.

Uit onderzoek van Keuzeweg en VMS Insight blijkt dat zakelijk rijders appen achter het stuur gevaarlijk vinden, maar het toch doen.