Laadopbrengst Allego ruim verdubbeld

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
(foto: Shutterstock)

Onder de streep wist Allego het nettoverlies terug te brengen tot 38,9 miljoen euro terwijl dat in de eerste helft van 2022 nog 247,1 miljoen euro was. Dat kwam voor een flink deel doordat het bedrijf vorig jaar nog veel kosten moest maken voor de beursnotering in New York.

Allego beschikte per 30 juni over 29.354 openbare laadpunten, dat waren er 344 minder dan een jaar eerder. Het aantal ultra-snelle laadpunten verdubbelde echter. Het aantal laadsessies nam met 17,2 procent toe naar 5,21 miljoen. De gemiddelde gebruiksratio kwam over het hele laadpark uit op 13,4 procent. Bij laadpunten die al voor 1 januari 2023 waren geïnstalleerd was dat iets hoger. Het bedrijf sloot verder een samenwerking met het Deense Oil! Tank & Go om zijn 80 benzinestations te voorzien van laadpunten.

CEO Mathieu Bonnet stelt tevreden te zijn met de resultaten. ‘’We hebben gefocust op de uitbreiding van ons ultra-snelle laadnetwerk en tegelijkertijd de laadopbrengsten opgevoerd. De geconsolideerde utilisatiegraad was hoger dan in het voorafgaande jaar, wat de groeiende markt voor EV’s alsmede de kwaliteit van onze premie-locaties weergeeft. De gemiddelde utiliteitsgraad was 13,4 procent wat aantoont dat de meer volwassen laadpunten zich goed blijven ontwikkelen.’’

Laadopbrengst Allego ruim verdubbeld | Fleet&Mobility

Laadopbrengst Allego ruim verdubbeld

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
(foto: Shutterstock)

Onder de streep wist Allego het nettoverlies terug te brengen tot 38,9 miljoen euro terwijl dat in de eerste helft van 2022 nog 247,1 miljoen euro was. Dat kwam voor een flink deel doordat het bedrijf vorig jaar nog veel kosten moest maken voor de beursnotering in New York.

Allego beschikte per 30 juni over 29.354 openbare laadpunten, dat waren er 344 minder dan een jaar eerder. Het aantal ultra-snelle laadpunten verdubbelde echter. Het aantal laadsessies nam met 17,2 procent toe naar 5,21 miljoen. De gemiddelde gebruiksratio kwam over het hele laadpark uit op 13,4 procent. Bij laadpunten die al voor 1 januari 2023 waren geïnstalleerd was dat iets hoger. Het bedrijf sloot verder een samenwerking met het Deense Oil! Tank & Go om zijn 80 benzinestations te voorzien van laadpunten.

CEO Mathieu Bonnet stelt tevreden te zijn met de resultaten. ‘’We hebben gefocust op de uitbreiding van ons ultra-snelle laadnetwerk en tegelijkertijd de laadopbrengsten opgevoerd. De geconsolideerde utilisatiegraad was hoger dan in het voorafgaande jaar, wat de groeiende markt voor EV’s alsmede de kwaliteit van onze premie-locaties weergeeft. De gemiddelde utiliteitsgraad was 13,4 procent wat aantoont dat de meer volwassen laadpunten zich goed blijven ontwikkelen.’’