United Technologies heeft grootste grijze vloot

Redactie Redactie
• Laatste update:

De meeste beheerders van wagenparken met meer dan 500 bestelauto`s zetten, net zoals kleinere wagenparkbeheerders, Volkswagen en Mercedes in. Maar anders dan bij de kleinere vloten kiezen deze grote vloot-beheerders bijna net zo vaak voor Renault en Opel. “Zeker in de bouw is Opel populair”, zegt Rob Groenen, business development manager bij Fleet Profile Nederland.

Groene grijze vloot
Brandstofverbruik zo laag mogelijk houden is met stip de belangrijkste uitdaging voor wagenparkbeheerders van de grootste bestelwagenvloten. “Vergroening van ons park staat heel hoog op de agenda. Je moet simpelweg wel, anders zak je op de CO2-prestatieladder van de overheid”, zegt Marc Florie, verantwoordelijk voor het wagenpark van bouwbedrijf Heijmans.

Een manier om hoger op de prestatieladder te scoren, is door de inzet van aardgasauto`s en elektrische voertuigen, mits dat praktisch haalbaar is. “Wij kijken wel naar de inzet van elektrische voertuigen maar de toepasbaarheid is voor ons nog te beperkt en onze mensen moeten hun werk kunnen blijven doen”, aldus Florie.

Netwerkbeheerder Enexis heeft de stap naar een elektrische vloot al wel gezet. “Maar dat is ook in het kader van practise what you preach”, zegt wagenparkbeheerder Henk Winckens. 

Lees meer over het beleid van de grootste vlootbeheerders en bekijk de top 25 grijze wagenparken in Fleet&Mobility 3

De gepubliceerde top 25 maakt deel uit van de Fleet Profile Top 250. Lezers van Fleet&Mobility kunnen tegen gereduceerd tarief inzicht krijgen in de Top 250 grijze wagenparken en de resultaten van bijhorend onderzoek, gebaseerd op ruim 4.200 interviews. Kijk op de website van Fleet Profile voor meer informatie over de aanbieding. 

United Technologies heeft grootste grijze vloot | Fleet&Mobility

United Technologies heeft grootste grijze vloot

Redactie Redactie
• Laatste update:

De meeste beheerders van wagenparken met meer dan 500 bestelauto`s zetten, net zoals kleinere wagenparkbeheerders, Volkswagen en Mercedes in. Maar anders dan bij de kleinere vloten kiezen deze grote vloot-beheerders bijna net zo vaak voor Renault en Opel. “Zeker in de bouw is Opel populair”, zegt Rob Groenen, business development manager bij Fleet Profile Nederland.

Groene grijze vloot
Brandstofverbruik zo laag mogelijk houden is met stip de belangrijkste uitdaging voor wagenparkbeheerders van de grootste bestelwagenvloten. “Vergroening van ons park staat heel hoog op de agenda. Je moet simpelweg wel, anders zak je op de CO2-prestatieladder van de overheid”, zegt Marc Florie, verantwoordelijk voor het wagenpark van bouwbedrijf Heijmans.

Een manier om hoger op de prestatieladder te scoren, is door de inzet van aardgasauto`s en elektrische voertuigen, mits dat praktisch haalbaar is. “Wij kijken wel naar de inzet van elektrische voertuigen maar de toepasbaarheid is voor ons nog te beperkt en onze mensen moeten hun werk kunnen blijven doen”, aldus Florie.

Netwerkbeheerder Enexis heeft de stap naar een elektrische vloot al wel gezet. “Maar dat is ook in het kader van practise what you preach”, zegt wagenparkbeheerder Henk Winckens. 

Lees meer over het beleid van de grootste vlootbeheerders en bekijk de top 25 grijze wagenparken in Fleet&Mobility 3

De gepubliceerde top 25 maakt deel uit van de Fleet Profile Top 250. Lezers van Fleet&Mobility kunnen tegen gereduceerd tarief inzicht krijgen in de Top 250 grijze wagenparken en de resultaten van bijhorend onderzoek, gebaseerd op ruim 4.200 interviews. Kijk op de website van Fleet Profile voor meer informatie over de aanbieding.