Dragintra sluit telematicaspecialist aan

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Dragintra Fleet Services vandaag.

Het nieuwe partnership is onderdeel van de nieuwe strategie van Dragintra, waarbij zij lokaal specialisten in de mobiliteitsbranche aan zich verbinden. “Binnen een paar maanden sluiten we een zelfde partnership met een specialist in het beheer van mobiliteitsbudgetten, en een specialist in laadinfrastructuur”, aldus Wijbenga. “Fleetmanagement is zo complex geworden. Het is te duur om al die specialisaties en ict zelf in huis te halen.”

De ict-systemen van Micpoint en Dragintra zijn inmiddels ‘aan de achterkant’ gekoppeld. “Het is voor ons dan ook essentieel dat mogelijke partners ook ict-onafhankelijk zijn.”

Het verdienmodel van Dragintra blijft hetzelfde. “Wij ontvangen een vaste fee per maand per auto. Als een klant ervoor kiest een telematicatool toe te voegen, ontvangt deze maar één factuur. Wij regelen dat het wordt uitgesplitst en verdienen dan ook zelf niet aan het deel dat door Micpoint wordt geleverd. We willen klanten alles aan kunnen bieden op het gebied van mobiliteit.”

Deze samenwerking is de eerste in een reeks vernieuwingen bij de fleetmanagementorganisatie. “Ook op internationaal niveau gaan we uitbreiden”, vertelt Wijbenga. “Voor het einde van het jaar willen we nog vijf vestigingen openen in Europa.” Dragintra heeft momenteel twee vestigingen, maar gaat voor het einde van het jaar uitbreiden binnen Europa. “De partners die we in Nederland aansluiten zijn lokaal, maar hebben de mogelijkheid om Europees mee te groeien.”

Op de foto: Bart de Hoog (l), general manager Dragintra Fleet Services, en Ed Moné (r), ceo bij Micpoint.

Dragintra sluit telematicaspecialist aan | Fleet&Mobility

Dragintra sluit telematicaspecialist aan

Redactie Redactie
• Laatste update:

Dat meldt Dragintra Fleet Services vandaag.

Het nieuwe partnership is onderdeel van de nieuwe strategie van Dragintra, waarbij zij lokaal specialisten in de mobiliteitsbranche aan zich verbinden. “Binnen een paar maanden sluiten we een zelfde partnership met een specialist in het beheer van mobiliteitsbudgetten, en een specialist in laadinfrastructuur”, aldus Wijbenga. “Fleetmanagement is zo complex geworden. Het is te duur om al die specialisaties en ict zelf in huis te halen.”

De ict-systemen van Micpoint en Dragintra zijn inmiddels ‘aan de achterkant’ gekoppeld. “Het is voor ons dan ook essentieel dat mogelijke partners ook ict-onafhankelijk zijn.”

Het verdienmodel van Dragintra blijft hetzelfde. “Wij ontvangen een vaste fee per maand per auto. Als een klant ervoor kiest een telematicatool toe te voegen, ontvangt deze maar één factuur. Wij regelen dat het wordt uitgesplitst en verdienen dan ook zelf niet aan het deel dat door Micpoint wordt geleverd. We willen klanten alles aan kunnen bieden op het gebied van mobiliteit.”

Deze samenwerking is de eerste in een reeks vernieuwingen bij de fleetmanagementorganisatie. “Ook op internationaal niveau gaan we uitbreiden”, vertelt Wijbenga. “Voor het einde van het jaar willen we nog vijf vestigingen openen in Europa.” Dragintra heeft momenteel twee vestigingen, maar gaat voor het einde van het jaar uitbreiden binnen Europa. “De partners die we in Nederland aansluiten zijn lokaal, maar hebben de mogelijkheid om Europees mee te groeien.”

Op de foto: Bart de Hoog (l), general manager Dragintra Fleet Services, en Ed Moné (r), ceo bij Micpoint.