Belgische biertrein haalt vrachtwagens van de weg

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat meldt AB Inbev in een persbericht.

Jaarlijks rijden circa 5 duizend vrachtauto’s op en neer tussen de Jupiler-brouwerij bij Luik naar het Delhaize-distributiecentrum in Ninove, westelijk van Brussel. Daarbij passeren zij de drukke Brusselse ringwegen, waar zij bijdragen aan congestie en vervuiling.

Dat moet anders kunnen, dacht de brouwer, en zo ontstond het idee voor de Biertrein (met hoofdletter). “Het is natuurlijk niet de Peking Express”, zegt Alexander Soenen, directeur logistiek bij AB Inbev. “We zijn in België niet alleen kampioen in bier, maar jammer genoeg ook in files. De Biertrein is een typisch voorbeeld van groene logistiek waarin AB Inbev als wereldspeler mee het voortouw in neemt.”

De Biertrein moet drie keer per week gaan rijden.

Belgische biertrein haalt vrachtwagens van de weg | Fleet&Mobility

Belgische biertrein haalt vrachtwagens van de weg

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Dat meldt AB Inbev in een persbericht.

Jaarlijks rijden circa 5 duizend vrachtauto’s op en neer tussen de Jupiler-brouwerij bij Luik naar het Delhaize-distributiecentrum in Ninove, westelijk van Brussel. Daarbij passeren zij de drukke Brusselse ringwegen, waar zij bijdragen aan congestie en vervuiling.

Dat moet anders kunnen, dacht de brouwer, en zo ontstond het idee voor de Biertrein (met hoofdletter). “Het is natuurlijk niet de Peking Express”, zegt Alexander Soenen, directeur logistiek bij AB Inbev. “We zijn in België niet alleen kampioen in bier, maar jammer genoeg ook in files. De Biertrein is een typisch voorbeeld van groene logistiek waarin AB Inbev als wereldspeler mee het voortouw in neemt.”

De Biertrein moet drie keer per week gaan rijden.