Mercedes presenteert elektrische stadsdistributietruck

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het accupakket is geïntegreerd in het chassis en is met een bereik van circa 200 kilometer voldoende voor een gemiddelde bezorgdag. Afhankelijk van het gewenste gebied, kan de modulaire accu worden aangepast door batterijen toe te voegen of te verwijderen. Opladen van het accupakket kan binnen twee tot drie uur gebeuren. De Urban eTruck zal op de IAA in Hannover (22 -29 september) te zien zijn. Na de testfase zal de Urban eTruck vanaf 2020 in productie gaan.

Hoog laadvermogen
Ondanks het hogere eigen gewicht van de elektrische truck, met name vanwege het zware accupakket, is het maximum laadvermogen van in totaal 26 ton slechts 700 kilo minder dan een conventionele truck. Dit komt doordat de Europese Commissie heeft bepaald dat het toegestane totaalgewicht van vrachtwagens met een alternatieve aandrijving met maximaal een ton mag worden verhoogd. Dit maakt deze zware elektrische truck volgens Mercedes, in combinatie met de actieradius, de stille werking en de nul emissie, zeer geschikt voor stedelijk en regionaal distributietransport van levensmiddelen. Bovendien maakt de stille eTruck vroege leveringen in stedelijke gebieden mogelijk.

Mercedes presenteert elektrische stadsdistributietruck | Fleet&Mobility

Mercedes presenteert elektrische stadsdistributietruck

Redactie Redactie
• Laatste update:

Het accupakket is geïntegreerd in het chassis en is met een bereik van circa 200 kilometer voldoende voor een gemiddelde bezorgdag. Afhankelijk van het gewenste gebied, kan de modulaire accu worden aangepast door batterijen toe te voegen of te verwijderen. Opladen van het accupakket kan binnen twee tot drie uur gebeuren. De Urban eTruck zal op de IAA in Hannover (22 -29 september) te zien zijn. Na de testfase zal de Urban eTruck vanaf 2020 in productie gaan.

Hoog laadvermogen
Ondanks het hogere eigen gewicht van de elektrische truck, met name vanwege het zware accupakket, is het maximum laadvermogen van in totaal 26 ton slechts 700 kilo minder dan een conventionele truck. Dit komt doordat de Europese Commissie heeft bepaald dat het toegestane totaalgewicht van vrachtwagens met een alternatieve aandrijving met maximaal een ton mag worden verhoogd. Dit maakt deze zware elektrische truck volgens Mercedes, in combinatie met de actieradius, de stille werking en de nul emissie, zeer geschikt voor stedelijk en regionaal distributietransport van levensmiddelen. Bovendien maakt de stille eTruck vroege leveringen in stedelijke gebieden mogelijk.