Grijs nieuws | Koelen zonder uitstoot

Redactie Redactie
• Laatste update:

De compressor van de elektronisch gestuurde B-100 30 wordt aangedreven met stroom uit de accu van het voertuig. Er is dus geen extra aandrijving nodig en de compressor blijft draaien als de voertuigmotor wordt afgezet. Kenmerkend zijn de compacte condensor en de platte, aan het plafond gemonteerde verdamper die een minimum aan laadruimte in beslag neemt. Behalve koelen, kan de B-100 30 ook verwarmen. De omgevingstemperatuur speelt hierbij geen rol. Deze machine is perfect voor het distributievervoer van temperatuurgevoelige lading, stelt de fabrikant. ‘Omdat er geen sprake is van uitstoot, spelen milieuzones geen rol. Verder houdt het ontbreken van aparte aandrijving voor de koelcompressor ook de exploitatiekosten laag.’ 

Grijs nieuws | Koelen zonder uitstoot | Fleet&Mobility

Grijs nieuws | Koelen zonder uitstoot

Redactie Redactie
• Laatste update:

De compressor van de elektronisch gestuurde B-100 30 wordt aangedreven met stroom uit de accu van het voertuig. Er is dus geen extra aandrijving nodig en de compressor blijft draaien als de voertuigmotor wordt afgezet. Kenmerkend zijn de compacte condensor en de platte, aan het plafond gemonteerde verdamper die een minimum aan laadruimte in beslag neemt. Behalve koelen, kan de B-100 30 ook verwarmen. De omgevingstemperatuur speelt hierbij geen rol. Deze machine is perfect voor het distributievervoer van temperatuurgevoelige lading, stelt de fabrikant. ‘Omdat er geen sprake is van uitstoot, spelen milieuzones geen rol. Verder houdt het ontbreken van aparte aandrijving voor de koelcompressor ook de exploitatiekosten laag.’