Elektrische rolstoelbus op MobiliteitsRAI

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Tribus verzorgt de ombouw van busjes voor personenvervoer. Op de MobiliteitsRAI presenteert het bedrijf een Fiat Ducato die in eigen werkplaats is uitgerust met een volledig elektrische aandrijflijn en de nodige faciliteiten voor het vervoer van rolstoelrijders. De bus heeft een actieradius van 220 kilometer, wat volgens Tribus ruim voldoende is voor een dagrit. In 2018 gaan er 80 van deze bussen rijden in Amsterdam en Rotterdam.

De beurs vindt plaats van 19 tot 21 oktober in RAI Amsterdam. De MobiliteitsRAI is een volledig nieuw evenement, dat werd ontwikkeld na het annuleren van de BedrijfsautoRAI in 2016. In het nieuwe concept draait het niet om vierkante meters maar om kennisdelen. Op de beursvloer zijn daarom veel sessies geprogrammeerd met sprekers en discussies. Parallel aan de beurs is er een uitgebreid congresprogramma.

Deze eerste editie van de MobiliteitsRAI is vooral gericht op zwaarder transport en inbouw van bestelauto’s. “In 2019 trekken we het concept breder”, zegt beursmanager Rikkert Graat. “Dan willen we ons nadrukkelijk ook op personenvervoer gaan richten. Voor deze editie was het simpelweg te kort dag om dat nog rond te krijgen.”

Elektrische rolstoelbus op MobiliteitsRAI | Fleet&Mobility

Elektrische rolstoelbus op MobiliteitsRAI

Sjoerd van der Linden Sjoerd van der Linden
• Laatste update:

Tribus verzorgt de ombouw van busjes voor personenvervoer. Op de MobiliteitsRAI presenteert het bedrijf een Fiat Ducato die in eigen werkplaats is uitgerust met een volledig elektrische aandrijflijn en de nodige faciliteiten voor het vervoer van rolstoelrijders. De bus heeft een actieradius van 220 kilometer, wat volgens Tribus ruim voldoende is voor een dagrit. In 2018 gaan er 80 van deze bussen rijden in Amsterdam en Rotterdam.

De beurs vindt plaats van 19 tot 21 oktober in RAI Amsterdam. De MobiliteitsRAI is een volledig nieuw evenement, dat werd ontwikkeld na het annuleren van de BedrijfsautoRAI in 2016. In het nieuwe concept draait het niet om vierkante meters maar om kennisdelen. Op de beursvloer zijn daarom veel sessies geprogrammeerd met sprekers en discussies. Parallel aan de beurs is er een uitgebreid congresprogramma.

Deze eerste editie van de MobiliteitsRAI is vooral gericht op zwaarder transport en inbouw van bestelauto’s. “In 2019 trekken we het concept breder”, zegt beursmanager Rikkert Graat. “Dan willen we ons nadrukkelijk ook op personenvervoer gaan richten. Voor deze editie was het simpelweg te kort dag om dat nog rond te krijgen.”