Shell sluit 1.000 tankstations en zet in op openbare laadpalen

Shell • Shell concentreert op openbare laadpalen aangezien deze “het meest nodig zijn”.
Sander van Vliet Sander van Vliet
Intergamma. moederbedrijf van Gamma en Karwei, plaatst komende jaar 1.400 snellaapunten van Shell bij zijn bouwmarkten. (
Foto: Shell).

Shell gaat duizend tankstations sluiten in 2024. Dat is ongeveer 4 procent van het totale netwerk. Dat doet het bedrijf om ruimte te maken voor minstens 200 duizend laadpunten. Momenteel zijn er ongeveer 54 duizend laadpunten van Shell wereldwijd. Dat meldt Shell in het Energy Transition rapport.

Concurrentievoordeel

Shell concentreert op openbare laadpalen aangezien deze “het meest nodig zijn”, zegt het bedrijf in een rapport.

Daarin benadrukt Shell ook dat het andere concurrentievoordelen heeft, “zoals ons aanbod van gemaksartikelen waarmee we onze klanten koffie, voedsel en andere gemaksartikelen kunnen aanbieden terwijl ze hun auto opladen. Naarmate we ons bedrijf uitbreiden met het aanbieden van oplaadpunten voor elektrische voertuigen, verwachten we een intern rendement van 12 procent of hoger.”

Shell Recharge, de laadpas van het bedrijf, introduceerde onlangs het ‘blokkeertarief‘ op de Nederlandse markt.

Geplaatst in rubriek:
Sander van Vliet
Sander van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.

Shell sluit 1.000 tankstations en zet in op openbare laadpalen | Fleet&Mobility

Shell sluit 1.000 tankstations en zet in op openbare laadpalen

Shell • Shell concentreert op openbare laadpalen aangezien deze “het meest nodig zijn”.
Sander van Vliet Sander van Vliet
Intergamma. moederbedrijf van Gamma en Karwei, plaatst komende jaar 1.400 snellaapunten van Shell bij zijn bouwmarkten. (
Foto: Shell).

Shell gaat duizend tankstations sluiten in 2024. Dat is ongeveer 4 procent van het totale netwerk. Dat doet het bedrijf om ruimte te maken voor minstens 200 duizend laadpunten. Momenteel zijn er ongeveer 54 duizend laadpunten van Shell wereldwijd. Dat meldt Shell in het Energy Transition rapport.

Concurrentievoordeel

Shell concentreert op openbare laadpalen aangezien deze “het meest nodig zijn”, zegt het bedrijf in een rapport.

Daarin benadrukt Shell ook dat het andere concurrentievoordelen heeft, “zoals ons aanbod van gemaksartikelen waarmee we onze klanten koffie, voedsel en andere gemaksartikelen kunnen aanbieden terwijl ze hun auto opladen. Naarmate we ons bedrijf uitbreiden met het aanbieden van oplaadpunten voor elektrische voertuigen, verwachten we een intern rendement van 12 procent of hoger.”

Shell Recharge, de laadpas van het bedrijf, introduceerde onlangs het ‘blokkeertarief‘ op de Nederlandse markt.

Geplaatst in rubriek:
Sander van Vliet
Sander van Vliet

Sander is vaste redacteur van Automotive en Fleet & Mobility. Na omzwervingen in de sportjournalistiek streek hij in 2023 neer op de Automotive-redactie. In zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met wielrennen, voetbal en goed eten.