Deelconcept voor e-bikes gelanceerd

Redactie Redactie
• Laatste update:

The E-bike Company is een snelgroeiende start-up met als doel mensen te bewegen over te stappen van de (lease)auto naar de e-bike. Werkgevers kunnen kiezen uit verschillende abonnementen: een zeer flexibel abonnement, een deelabonnement voor het gebruik van de highspeed e-bike door meerdere personen of een persoonlijk abonnement waarbij de werknemer zelf de e-bike least. Hierbij worden verzekeringen, pechhulp en reserveringssystemen aangeboden.

Ook de Fietserbond probeert automobilisten op de fiets te krijgen.

Volgens Jelle Visser, de oprichter van E-bike-to-go, wordt snelle en gezonde mobiliteit steeds populairder onder werknemers. “Met de e-bike kom je aan je dagelijkse portie beweging, zonder dat het extra tijd kost. Dit slaat bij veel werknemers aan waardoor het gebruikersaantal dan ook fors groeit.”

Het aantal e-bikeverkopen is in 2015 nog met 23,6 procent gestegen.

Financiering met crowdfunding
De ambities van E-bike-to-go zijn groot. De snelle e-bike biedt volgens de organisatie namelijk voor een grote groep automobilisten – waarvan circa 45 procent minder dan 15 kilometer van het werk woont – een duurzaam alternatief. Inmiddels maken 3 duizend klanten gebruik van dit concept. Gezamenlijk zijn die al goed voor 122 duizend gezonde en schone e-bike kilometers. Volgend jaar moet het aantal klanten groeien tot zo’n 10 duizend gebruikers. Naar schatting rijden zij samen ten minste 500 duizend kilometer.

Om de e-bikes te financieren die nodig zijn voor deze groei, heeft E-bike-to-go, samen met Oneplanetcrowd, de eerste crowdfunding met e-bikes gelanceerd. Met deze crowdfunding campagne kunnen extra e-bikes aangeschaft worden die rechtstreeks bij nieuwe klanten worden geplaatst.

Deelconcept voor e-bikes gelanceerd | Fleet&Mobility

Deelconcept voor e-bikes gelanceerd

Redactie Redactie
• Laatste update:

The E-bike Company is een snelgroeiende start-up met als doel mensen te bewegen over te stappen van de (lease)auto naar de e-bike. Werkgevers kunnen kiezen uit verschillende abonnementen: een zeer flexibel abonnement, een deelabonnement voor het gebruik van de highspeed e-bike door meerdere personen of een persoonlijk abonnement waarbij de werknemer zelf de e-bike least. Hierbij worden verzekeringen, pechhulp en reserveringssystemen aangeboden.

Ook de Fietserbond probeert automobilisten op de fiets te krijgen.

Volgens Jelle Visser, de oprichter van E-bike-to-go, wordt snelle en gezonde mobiliteit steeds populairder onder werknemers. “Met de e-bike kom je aan je dagelijkse portie beweging, zonder dat het extra tijd kost. Dit slaat bij veel werknemers aan waardoor het gebruikersaantal dan ook fors groeit.”

Het aantal e-bikeverkopen is in 2015 nog met 23,6 procent gestegen.

Financiering met crowdfunding
De ambities van E-bike-to-go zijn groot. De snelle e-bike biedt volgens de organisatie namelijk voor een grote groep automobilisten – waarvan circa 45 procent minder dan 15 kilometer van het werk woont – een duurzaam alternatief. Inmiddels maken 3 duizend klanten gebruik van dit concept. Gezamenlijk zijn die al goed voor 122 duizend gezonde en schone e-bike kilometers. Volgend jaar moet het aantal klanten groeien tot zo’n 10 duizend gebruikers. Naar schatting rijden zij samen ten minste 500 duizend kilometer.

Om de e-bikes te financieren die nodig zijn voor deze groei, heeft E-bike-to-go, samen met Oneplanetcrowd, de eerste crowdfunding met e-bikes gelanceerd. Met deze crowdfunding campagne kunnen extra e-bikes aangeschaft worden die rechtstreeks bij nieuwe klanten worden geplaatst.