ALD-klant verkoopt zelf leaseauto

Redactie Redactie
• Laatste update:

De leasemaatschappij presenteerde vandaag zijn toekomstplannen aan de Europese pers in het Mobility Experience Center in Hoofddorp.

Enkele jaren geleden werd het mobiliteitscentrum, waar fleet- en mobiliteitsmanagers hun eigen beleid kunnen samenstellen, geopend. Inmiddels zijn er 1.500 bezoekers geweest en de leasemaatschappij gaat in aanloop naar 2020 nog een stap verder. Er is zo’n achttien maanden gewerkt aan een wereldwijde mobiliteitsstrategie voor de groep. Er worden veel partnerships gesloten met mobiliteitsaanbieders, in Nederland bijvoorbeeld met mobiliteitskaartleverancier Radiuz, maar er worden ook veel initiatieven opgezet binnen de groep.

Innovatieclubjes
John Saffret, global chief administrator officer bij ALD International, vertelde dat auto’s een belangrijke rol blijven spelen. “Om de traditionele leaseoplossingen heen bouwen we een schil aan mobiliteitsoplossingen.” Om snel te kunnen schakelen zijn in diverse landen innovatiehubs opgezet. “Dat zijn innovatieclubs van een paar medewerkers per land die maandelijks bij elkaar komen om de nieuwste producten en ontwikkelingen te bespreken en te bekijken hoe ALD daarop in kan spelen.” Alle ideeën en pilotresultaten worden verzameld in een Innovatie Portfolio. “Dat is een lijst met initiatieven uit de groep, gevoed door lokale experts, die andere ALD-landen ook op kunnen pikken. Denk daarbij aan car sharing-initiatieven, telematica en private lease.”

Het idee van de remarketing door de berijder zelf komt uit het Nederlandse team, vertelt Carel Bal, ceo van ALD Automotive Nederland. “Daarom start de pilot ook in ons land, de marketingafdeling heeft het bedacht. Op deze manier halen we een extra schakel uit het remarketingproces, bijvoorbeeld een handelaar.” In de MyALD-app, een app voor berijders en fleetmanagers, krijgt een berijder het aanbod de auto zelf te kopen. “Wil ‘ie dat niet, dan kan hij de auto delen op social media en vragen of er iemand in zijn sociale netwerk geïnteresseerd is in de occasion.”

Private lease per kilometer
In Italië is het product Ricaricar bedacht; een private leaseconcept waarbij betaald wordt per kilometer. “We noemen het ook wel een rechargeable car”, aldus Bal. “Het is autorijden volgens het telefoonmodel. Je hebt een basisleasebedrag voor de auto en verder koop je los kilometers in. Berijders zitten verder niet vast aan termijnen en bundels.” Wanneer Ricaricar naar Nederland komt, is nog niet duidelijk. “We moeten eerst kijken of het überhaupt kan binnen het Keurmerk Private Lease waar wij bij aangesloten zijn”, legt Bal uit.

Andere projecten onder de hoede van ALD Nederland zijn het mobiliteitsconcept ALD Free, het leaseconcept ALD Choice en het Mobility Experience Center.

ALD-klant verkoopt zelf leaseauto | Fleet&Mobility

ALD-klant verkoopt zelf leaseauto

Redactie Redactie
• Laatste update:

De leasemaatschappij presenteerde vandaag zijn toekomstplannen aan de Europese pers in het Mobility Experience Center in Hoofddorp.

Enkele jaren geleden werd het mobiliteitscentrum, waar fleet- en mobiliteitsmanagers hun eigen beleid kunnen samenstellen, geopend. Inmiddels zijn er 1.500 bezoekers geweest en de leasemaatschappij gaat in aanloop naar 2020 nog een stap verder. Er is zo’n achttien maanden gewerkt aan een wereldwijde mobiliteitsstrategie voor de groep. Er worden veel partnerships gesloten met mobiliteitsaanbieders, in Nederland bijvoorbeeld met mobiliteitskaartleverancier Radiuz, maar er worden ook veel initiatieven opgezet binnen de groep.

Innovatieclubjes
John Saffret, global chief administrator officer bij ALD International, vertelde dat auto’s een belangrijke rol blijven spelen. “Om de traditionele leaseoplossingen heen bouwen we een schil aan mobiliteitsoplossingen.” Om snel te kunnen schakelen zijn in diverse landen innovatiehubs opgezet. “Dat zijn innovatieclubs van een paar medewerkers per land die maandelijks bij elkaar komen om de nieuwste producten en ontwikkelingen te bespreken en te bekijken hoe ALD daarop in kan spelen.” Alle ideeën en pilotresultaten worden verzameld in een Innovatie Portfolio. “Dat is een lijst met initiatieven uit de groep, gevoed door lokale experts, die andere ALD-landen ook op kunnen pikken. Denk daarbij aan car sharing-initiatieven, telematica en private lease.”

Het idee van de remarketing door de berijder zelf komt uit het Nederlandse team, vertelt Carel Bal, ceo van ALD Automotive Nederland. “Daarom start de pilot ook in ons land, de marketingafdeling heeft het bedacht. Op deze manier halen we een extra schakel uit het remarketingproces, bijvoorbeeld een handelaar.” In de MyALD-app, een app voor berijders en fleetmanagers, krijgt een berijder het aanbod de auto zelf te kopen. “Wil ‘ie dat niet, dan kan hij de auto delen op social media en vragen of er iemand in zijn sociale netwerk geïnteresseerd is in de occasion.”

Private lease per kilometer
In Italië is het product Ricaricar bedacht; een private leaseconcept waarbij betaald wordt per kilometer. “We noemen het ook wel een rechargeable car”, aldus Bal. “Het is autorijden volgens het telefoonmodel. Je hebt een basisleasebedrag voor de auto en verder koop je los kilometers in. Berijders zitten verder niet vast aan termijnen en bundels.” Wanneer Ricaricar naar Nederland komt, is nog niet duidelijk. “We moeten eerst kijken of het überhaupt kan binnen het Keurmerk Private Lease waar wij bij aangesloten zijn”, legt Bal uit.

Andere projecten onder de hoede van ALD Nederland zijn het mobiliteitsconcept ALD Free, het leaseconcept ALD Choice en het Mobility Experience Center.