Kerklingh zet autodelen op politieke agenda

Redactie Redactie
• Laatste update:

Kerklingh is medeoprichter en directeur van verhuurbedrijf KAV Autoverhuur, deelautoconcepten Connectcar, Studentcar en Witkar, en verder startte hij het deelplatform Uberalles. Als voormalig voorzitter van de afdeling Verhuur van de Bovag startte hij uit onvrede de concurrerende branchevereniging Gavob. 

Één zetel
Afgelopen zaterdag was het eerste partijcongres van de partij FVD. In de peilingen heeft de FVD voorlopig één echte zetel. “Ik ben nu lijstduwer, maar je weet nooit hoe het loopt. Met voldoende voorkeursstemmen kan ik in de Tweede Kamer belanden.”

Het belangrijkste doel van Kerklingh is: autodelen op de politieke agenda zetten. “Ik ben al zestien jaar bezig met carsharing. Na veelbelovende eerste jaren zijn gemeenten er nu nog steeds niet op ingesteld om ruimte te bieden aan deelauto`s. Verschillende steden houden me al jarenlang bezig. De marges op deelauto`s zijn minimaal. Ik lever auto’s, bij honderd auto’s is dat een investering van minimaal een miljoen euro. Daar wil ik een goede regeling voor parkeren en een vrijstelling van kosten voor terug. Maar ze snappen het niet. Na twee jaar vergadering in, vergadering uit, krijg ik nog steeds te horen dat er niets kan worden veranderd.”

Lees meer op Automotive Management.

Kerklingh zet autodelen op politieke agenda | Fleet&Mobility

Kerklingh zet autodelen op politieke agenda

Redactie Redactie
• Laatste update:

Kerklingh is medeoprichter en directeur van verhuurbedrijf KAV Autoverhuur, deelautoconcepten Connectcar, Studentcar en Witkar, en verder startte hij het deelplatform Uberalles. Als voormalig voorzitter van de afdeling Verhuur van de Bovag startte hij uit onvrede de concurrerende branchevereniging Gavob. 

Één zetel
Afgelopen zaterdag was het eerste partijcongres van de partij FVD. In de peilingen heeft de FVD voorlopig één echte zetel. “Ik ben nu lijstduwer, maar je weet nooit hoe het loopt. Met voldoende voorkeursstemmen kan ik in de Tweede Kamer belanden.”

Het belangrijkste doel van Kerklingh is: autodelen op de politieke agenda zetten. “Ik ben al zestien jaar bezig met carsharing. Na veelbelovende eerste jaren zijn gemeenten er nu nog steeds niet op ingesteld om ruimte te bieden aan deelauto`s. Verschillende steden houden me al jarenlang bezig. De marges op deelauto`s zijn minimaal. Ik lever auto’s, bij honderd auto’s is dat een investering van minimaal een miljoen euro. Daar wil ik een goede regeling voor parkeren en een vrijstelling van kosten voor terug. Maar ze snappen het niet. Na twee jaar vergadering in, vergadering uit, krijg ik nog steeds te horen dat er niets kan worden veranderd.”

Lees meer op Automotive Management.