Gebruik Snappcar groeit met 30 procent

In 2022 groeide autodelen via Snappcar met 30 procent ten opzichte 2021. Dat meldt Snappcar in zijn jaaroverzicht. In Den Haag was de stijging 55 procent en in Nijmegen en Tilburg verdubbelde de groei met 100 procent. Graadmeter voor de groei is het totaal aantal dagen dat auto’s gedeeld zijn. Snapcarr had in 2022 ruim 9.000 actief gedeelde auto’s.
“Steeds meer buren ontdekken het gemak van hun auto delen met elkaar via ons platform”, aldus Erik Rutten, ceo van SnappCar: “Mensen die autodelen kiezen bewuster voor de fiets, openbaar vervoer of de auto. Met de forse groei van autodelen zijn er minder auto’s nodig. Dat betekent concreet dat er minder geparkeerde auto’s op straat staan en dat levert ruimte op voor groen, speeltuinen en huizen in de drukke binnensteden”.
Een kleine 200 duizend Nederlanders zijn actief gebruiker. Het gaat vooral om mensen tussen de 25 en 44 jaar. 10 procent van de Nederlanders in deze leeftijdscategorie is actief bij Snappcar, dat als grootaandeelhouders Autobinck en oliebedrijf Q8 heeft.