Privatelease.com geeft leaserijders autodeelkorting

Redactie Redactie
• Laatste update:

Privatelease.com-manager Jeroen Bus vertelt dat de korting al in het maandbedrag is verwerkt. “De huuropbrengst van die twee verhuurdagen, dat mogen ook vier halve dagen zijn, gaan naar Snappcar. Alles wat meer verhuurd wordt, is voor de leaserijder zelf.”

Vooralsnog gaat het om een pilot in Amsterdam, Den Haag en Utrecht, en in een later stadium ook Rotterdam. De verwachting is binnen een paar maanden zo’n zeventig tot honderd Fiats 500 in deze constructie de weg op te krijgen. “In december zijn we met een soft launch van start gegaan. Nu maken we het wereldkundig, maar inmiddels hebben we al 50 contracten afgesloten”, aldus Bus.

Bestickerde auto`s
Het tarief van de Fiat 500 op het Snappcar-platform is 35 euro per dag, exclusief brandstof. “Dat is een hele scherpe prijs. Het zijn namelijk nieuwe auto’s, terwijl de gemiddelde leeftijd van te huur aangeboden auto’s op het platform zo’n zes à zeven jaar is. De auto’s zijn ook bestickerd met het Snappcar-logo en heel klein het Privatelease.com-logo. We merken dat huurders dat zelfs leuk vinden, dat ze graag met Snappcar geassocieerd worden”, stelt Bus.

Het gaat om een full operational privéleasecontract van achttien maanden. Van die achttien maanden is het toegestaan om drie maanden zonder boete de auto niet te verhuren. “Het kan voorkomen dat het een keer een maand niet lukt om de auto twee dagen te verhuren. Ook als iemand het concept uiteindelijk niet bevalt, kan de auto tegen betaling van 200 euro weer worden ingeleverd. Dat is een vast bedrag, dus geen afkoopboete zoals we die gewend zijn van de leasebranche”, legt Bus uit.

Jacht op verhuurders
Volgens Snappcar-ceo Victor van Tol is de vraag-aanbodverhouding van het platform scheef. “Het merendeel van de mensen die zich aanmelden bij Snappcar is huurder. We willen ook meer verhuurders aan ons binden. We gaan we de jacht op verhuurders intensiveren. Dit is daar een manier voor.” Begin 2017 telde het platform ruim 225 duizend deelnemers in Nederland, Denemarken en Zweden.

Privatelease.com is het privateleaselabel van leasemaatschappij Business Lease. De Autobinck Group is eigenaar van Business Lease en nam in 2015 een groot belang in Snappcar. De auto’s worden via Business Lease geleverd, bij de berijder thuis afgeleverd, en onderhoud, reparatie en schade gaat via het bestaande netwerk van de leasemaatschappij.

Privatelease.com geeft leaserijders autodeelkorting | Fleet&Mobility

Privatelease.com geeft leaserijders autodeelkorting

Redactie Redactie
• Laatste update:

Privatelease.com-manager Jeroen Bus vertelt dat de korting al in het maandbedrag is verwerkt. “De huuropbrengst van die twee verhuurdagen, dat mogen ook vier halve dagen zijn, gaan naar Snappcar. Alles wat meer verhuurd wordt, is voor de leaserijder zelf.”

Vooralsnog gaat het om een pilot in Amsterdam, Den Haag en Utrecht, en in een later stadium ook Rotterdam. De verwachting is binnen een paar maanden zo’n zeventig tot honderd Fiats 500 in deze constructie de weg op te krijgen. “In december zijn we met een soft launch van start gegaan. Nu maken we het wereldkundig, maar inmiddels hebben we al 50 contracten afgesloten”, aldus Bus.

Bestickerde auto`s
Het tarief van de Fiat 500 op het Snappcar-platform is 35 euro per dag, exclusief brandstof. “Dat is een hele scherpe prijs. Het zijn namelijk nieuwe auto’s, terwijl de gemiddelde leeftijd van te huur aangeboden auto’s op het platform zo’n zes à zeven jaar is. De auto’s zijn ook bestickerd met het Snappcar-logo en heel klein het Privatelease.com-logo. We merken dat huurders dat zelfs leuk vinden, dat ze graag met Snappcar geassocieerd worden”, stelt Bus.

Het gaat om een full operational privéleasecontract van achttien maanden. Van die achttien maanden is het toegestaan om drie maanden zonder boete de auto niet te verhuren. “Het kan voorkomen dat het een keer een maand niet lukt om de auto twee dagen te verhuren. Ook als iemand het concept uiteindelijk niet bevalt, kan de auto tegen betaling van 200 euro weer worden ingeleverd. Dat is een vast bedrag, dus geen afkoopboete zoals we die gewend zijn van de leasebranche”, legt Bus uit.

Jacht op verhuurders
Volgens Snappcar-ceo Victor van Tol is de vraag-aanbodverhouding van het platform scheef. “Het merendeel van de mensen die zich aanmelden bij Snappcar is huurder. We willen ook meer verhuurders aan ons binden. We gaan we de jacht op verhuurders intensiveren. Dit is daar een manier voor.” Begin 2017 telde het platform ruim 225 duizend deelnemers in Nederland, Denemarken en Zweden.

Privatelease.com is het privateleaselabel van leasemaatschappij Business Lease. De Autobinck Group is eigenaar van Business Lease en nam in 2015 een groot belang in Snappcar. De auto’s worden via Business Lease geleverd, bij de berijder thuis afgeleverd, en onderhoud, reparatie en schade gaat via het bestaande netwerk van de leasemaatschappij.