5 vragen aan Karina Tiekstra | In één klap de grootste

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
"We hebben het tij mee; steeds meer bedrijven willen de mobiliteit van hun werk flexibiliseren”, zegt Karina Tiekstra, ceo van My Wheels (Foto: MyWheels)

Wat is jullie ambitie?

“Dankzij de groei neemt de zichtbaarheid van Mywheels toe. Van daaruit willen we verder groeien en meer landelijke bekendheid. Ik denk dat we vooral in de grootstedelijke gebieden in de Randstad nog verder kunnen uitbreiden. Daar hebben we ook de spreiding van de deelauto’s op ingedeeld: 850 zijn te vinden in Amsterdam, duizend zijn er verdeeld over Rotterdam, Utrecht en Den Haag en de overige 650 zijn verdeeld over andere steden in ons land.”

Wat zijn de speerpunten voor dit jaar?

“Behalve een verdere groei in de particuliere markt, willen we ook graag onze zakelijke propositie uitbreiden. We hebben het tij mee, omdat steeds meer bedrijven de mobiliteit van hun medewerkers willen flexibiliseren. Met autodelen kun je van vaste kosten op een gemakkelijke manier variabel maken. Ik merk dat bedrijven veel meer openstaan voor nieuwe mogelijkheden in mobiliteit, doordat het hybride werken in coronatijd sterk is opgekomen. Doordat we het afgelopen jaar zo sterk gegroeid zijn, beschikken we over een grotere dichtheid en beschikbaarheid van plekken en auto’s. Verder zijn betrouwbaarheid en stabiliteit belangrijke factoren voor het zakelijke segment. Gericht op de zakelijk rijder bieden we ook meer auto’s aan in het B- en C-segment.”

Hoe ziet jullie gebruikersgroep eruit?

“We hebben nu zo’n 210 duizend klanten in ons systeem en hopen er dit jaar nog zo’n 100 duizend bij te krijgen. Onze klanten zitten vooral in de grootstedelijke gebieden in de Randstad. Het merendeel van hen is jong, tussen de 25 en 40 jaar waarbij het deelautogebruik vooral ’s avonds en in het weekend piekt. Voor die groep is mobiliteit in de stad echt een issue. Ze hebben geen auto, daarvoor is het te druk en parkeren te moeilijk en te duur. De kosten van een eigen auto zijn voor deze groep vaak te hoog waardoor autobezit geen optie is. Als mensen op loopafstand van hun huis of werk een deelauto kunnen pakken, heb je echt geen eigen auto meer nodig.”

Jullie hebben vijfduizend Lightyears Two besteld; waarom?

“We kunnen vanaf 2025 Lightyear als deelauto aanbieden. Er is direct veel belangstelling voor. Het merk past goed bij ons, omdat we beide staan voor de transitie in mobiliteit. In 2024 is een aantal van onze huidige auto’s ook wel aan vervanging toe.”

Hoe heb je je eigen mobiliteit geregeld?

“Ik werk sinds 2016 bij My Wheels en heb mijn auto in 2017 de deur uitgedaan. Dat was best even wennen. Maar het bevalt me heel erg goed. Ik woon in Amsterdam en daar is het hebben van een eigen auto echt niet aantrekkelijk.”

5 vragen aan Karina Tiekstra | In één klap de grootste | Fleet&Mobility

5 vragen aan Karina Tiekstra | In één klap de grootste

Ivonne Vermeulen Ivonne Vermeulen
• Laatste update:
"We hebben het tij mee; steeds meer bedrijven willen de mobiliteit van hun werk flexibiliseren”, zegt Karina Tiekstra, ceo van My Wheels (Foto: MyWheels)

Wat is jullie ambitie?

“Dankzij de groei neemt de zichtbaarheid van Mywheels toe. Van daaruit willen we verder groeien en meer landelijke bekendheid. Ik denk dat we vooral in de grootstedelijke gebieden in de Randstad nog verder kunnen uitbreiden. Daar hebben we ook de spreiding van de deelauto’s op ingedeeld: 850 zijn te vinden in Amsterdam, duizend zijn er verdeeld over Rotterdam, Utrecht en Den Haag en de overige 650 zijn verdeeld over andere steden in ons land.”

Wat zijn de speerpunten voor dit jaar?

“Behalve een verdere groei in de particuliere markt, willen we ook graag onze zakelijke propositie uitbreiden. We hebben het tij mee, omdat steeds meer bedrijven de mobiliteit van hun medewerkers willen flexibiliseren. Met autodelen kun je van vaste kosten op een gemakkelijke manier variabel maken. Ik merk dat bedrijven veel meer openstaan voor nieuwe mogelijkheden in mobiliteit, doordat het hybride werken in coronatijd sterk is opgekomen. Doordat we het afgelopen jaar zo sterk gegroeid zijn, beschikken we over een grotere dichtheid en beschikbaarheid van plekken en auto’s. Verder zijn betrouwbaarheid en stabiliteit belangrijke factoren voor het zakelijke segment. Gericht op de zakelijk rijder bieden we ook meer auto’s aan in het B- en C-segment.”

Hoe ziet jullie gebruikersgroep eruit?

“We hebben nu zo’n 210 duizend klanten in ons systeem en hopen er dit jaar nog zo’n 100 duizend bij te krijgen. Onze klanten zitten vooral in de grootstedelijke gebieden in de Randstad. Het merendeel van hen is jong, tussen de 25 en 40 jaar waarbij het deelautogebruik vooral ’s avonds en in het weekend piekt. Voor die groep is mobiliteit in de stad echt een issue. Ze hebben geen auto, daarvoor is het te druk en parkeren te moeilijk en te duur. De kosten van een eigen auto zijn voor deze groep vaak te hoog waardoor autobezit geen optie is. Als mensen op loopafstand van hun huis of werk een deelauto kunnen pakken, heb je echt geen eigen auto meer nodig.”

Jullie hebben vijfduizend Lightyears Two besteld; waarom?

“We kunnen vanaf 2025 Lightyear als deelauto aanbieden. Er is direct veel belangstelling voor. Het merk past goed bij ons, omdat we beide staan voor de transitie in mobiliteit. In 2024 is een aantal van onze huidige auto’s ook wel aan vervanging toe.”

Hoe heb je je eigen mobiliteit geregeld?

“Ik werk sinds 2016 bij My Wheels en heb mijn auto in 2017 de deur uitgedaan. Dat was best even wennen. Maar het bevalt me heel erg goed. Ik woon in Amsterdam en daar is het hebben van een eigen auto echt niet aantrekkelijk.”