‘PSA stopt met deelautoproject Berlijn’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
PSA kon de concurrentie met Daimler (Car2go) niet aan. (Foto: PSA)

Dat meldt Automotive News Europe op basis van een interview met Brigitte Courtehoux, PSA’s senior vice president mobility services.

Volgens Courtehoux had PSA te weinig voertuigen in Berlijn (circa 200). “Je moet de auto echt voor de neus van een consument zetten. Nu moesten ze soms meer dan een kilometer lopen.” De concurrentie van onder meer Daimlers Car2go bleek te zwaar.

Concurrentie duidelijk voelbaar

In heel Europa worden door fabrikanten momenteel veel deelautoconcepten gelanceerd, zo startte Hyundai eerder dit jaar in Nederland zowel in Amsterdam als Ameland met een deelautoconcept. In augustus kondigde PSA de start van Emov aan in Madrid. Inmiddels rijden er daar meer dan 500 elektrische Citroëns C-zero. Volgens Courtehoux maken meer dan 100 duizend mensen gebruik van de auto’s.

Ook in Madrid heeft Emov concurrentie van Car2go. De Spaanse hoofdstad kent het hoogste gebruik van Car2go in Europa. Dat is mede een gevolg van de ritprijs, die met 21 cent per minuut het laagste is in Europa. In Amsterdam betaal je 31 cent per minuut, meldt Automotive News.

‘PSA stopt met deelautoproject Berlijn’ | Fleet&Mobility

‘PSA stopt met deelautoproject Berlijn’

Bart Kuijpers Bart Kuijpers
• Laatste update:
PSA kon de concurrentie met Daimler (Car2go) niet aan. (Foto: PSA)

Dat meldt Automotive News Europe op basis van een interview met Brigitte Courtehoux, PSA’s senior vice president mobility services.

Volgens Courtehoux had PSA te weinig voertuigen in Berlijn (circa 200). “Je moet de auto echt voor de neus van een consument zetten. Nu moesten ze soms meer dan een kilometer lopen.” De concurrentie van onder meer Daimlers Car2go bleek te zwaar.

Concurrentie duidelijk voelbaar

In heel Europa worden door fabrikanten momenteel veel deelautoconcepten gelanceerd, zo startte Hyundai eerder dit jaar in Nederland zowel in Amsterdam als Ameland met een deelautoconcept. In augustus kondigde PSA de start van Emov aan in Madrid. Inmiddels rijden er daar meer dan 500 elektrische Citroëns C-zero. Volgens Courtehoux maken meer dan 100 duizend mensen gebruik van de auto’s.

Ook in Madrid heeft Emov concurrentie van Car2go. De Spaanse hoofdstad kent het hoogste gebruik van Car2go in Europa. Dat is mede een gevolg van de ritprijs, die met 21 cent per minuut het laagste is in Europa. In Amsterdam betaal je 31 cent per minuut, meldt Automotive News.